Ga naar inhoud

vervanger voor....


Aanbevolen berichten

Huidige pc: Intel P4 1.4Ghz 256 RDRAM Matrox Millenium 440 dualhead. Omdat dat verrekte RDRAM duurder is dan puur goud ben ik op zoek naar iets wat qua snelheid minimaal het zelfde is.... Het mag 2e hands zijn maar voordat ik het bij "gevraagd" neerzet wil ik eerst de mening van kenners hebben. Een P4 met DDR geheugen zal minder snel zijn... Dus mijn vraag is wat moet ik veranderen zonder dat ik snelheid inlever, maar wel voordeliger geheugen kan gebruiken? Ik wil wel weer een P4 en graag een videokaart met dualhead mogelijkheid...
Link naar reactie
ik dacht dat die matrox een bottleneck zou worden voor een ander systeem Het enige wat er met dit systeem wordt gedaan is videobewerking, daar is hij 3 jaar geleden ook voor gekocht. om die reden willen we er ook meer geheugen in, eigenlijk niet meer dan dat maar dat is zooooo crimineel duur. De snelheid van de pc is niet zo heel erg belangrijk, hij functioneert goed alleen hij swapt veel met de harddisk. edit: het MAG wel sneller maar het moet in verhouding zijn met de kosten van extra RDRAM geheugen. Anders stoppen we er gewoon RDRAM bij. Dat scheelt weer herinstalleren
Link naar reactie
die matrox gaat niet weg Ik was alleen bang dat het een bottleneck zou worden voor iets nieuws mijn oog was gevallen op MSI 845 GE mobo Pentium 4 3.06 1 GB Twinmos pc 3200 dat kan toch wel ff draaien? (mijn eigen systeem met een 845 PE P4 2.4@2.8 met 768 Twinmos pc 2700 draait ook al bijna 2 jaar dag en nacht)
Link naar reactie
Als alternatief voor de dure Intel-proc's is een AMD 64 bitter nog wel een optie. Voor het geld dat je kwijt bent aan een Intel koop je een krachtigere AMD 64 met bijpassend mobo. Alternate adverteert deze maand met een P4 @3,6GHz voor E 475,- en een Athlon 64 3500+ voor E 375,- Een socket 754 bordje is er al v/a E 109,- Keus is dan voor de K8T800 of nForce 3 chipset. Beide doen niet voor elkaar onder, de nForce 3 heeft momenteel net een marginale voorsprong (minder dan 0,5%). Het geld dat je bij Intel dan nog kwijt bent aan een mobo kun je bij AMD gebruiken voor extra geheugen. AMD heeft de naam bij videobewerking iets trager te zijn dan Intel, maar het is aangetoond dat met de 64 bits proc de verschillen verwaarloosbaar zijn. Een videokaart is eigenlijk nooit een bottleneck bij videobewerken, hoewel er programma's zijn die de rekenkracht van een topkaart gebruiken voor oa renderen van rekenintensieve fragmenten (want daar is een videokaart heel erg goed in!) Groet, M.V. Wesstein (AMD gebruiker, idd ;))
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...