Ga naar inhoud

Meer dan een 1.000.000 fouten bij memtest


Aanbevolen berichten

[b:40691426d3]Zie mijn post onderaan deze pagina voor het werkelijke probleem![/b:40691426d3] Hi, ik vraag me af of mijn systeem instabiel is. Als ik prime 95 anderhalf uur uur lang laat lopen op maximum heat "torture test"gaat alles prima en als ik hem stop staat er dat er 0 errors en 0 warnigs zijn. Maar vandaag nadat ik de test gestopt had ik kreeg ik een blauw scherm met een windows foutmelding, waarin stond dat windows was gestopt om schade te verkomen en dat als dit de eerste keer is dat ik dan de computer opnieuw moet opstarten. Mn systeem is overgeklokt naar 12.5*200@1,8v. Ik heb een mobile proccessor en mn geheugen is pc 3200 en loopt op 2,9v dus dat zou geen probleem moeten geven.
Link naar reactie
Ik heb net nog eens wat research gedaan en mijn geheugen: Mushkin special 222 BH6 1024MB Dual channel moet volgens de specificaties op 2 2 2 6 lopen en dit op 2.5 of 2.6 volt (dit heb ik nog nergens kunnen vinden) maar op 2.6 volt kom ik nog niet eens in windows terwijl alles volgens de fabrieksinstellingen loopt, 200Mhz FSB, Timings 2 2 2 6, voltage 2.6! Bij Memtest86 krijg ik een paar honderdduizend fouten!!!! :( Ik heb dit geheugen 2 maanden geleden al gekocht bij icomputers maar deze week pas gebruikt omdat ik deze week pas het laatste onderdeel voor mijn pc binnen heb gekregen. Nou kan ik het niet meer onder RMA terug zenden. Wel heb ik "Lifetime warranty" en een jaar garantie bij icomputers! Icomputers heeft dit geheugen volgens hun site nog op voorraad, zijn zij dan verplicht mij nieuw geheugen op te sturen als ik mijn geheugen terug stuur? Graag reactie's!! :P
Link naar reactie
[quote:dc076fd36b="HardTrance"]7. Nou kan ik het niet meer onder RMA terug zenden. Wel heb ik "Lifetime warranty" en een jaar garantie bij icomputers! Icomputers heeft dit geheugen volgens hun site nog op voorraad, zijn zij dan verplicht mij nieuw geheugen op te sturen als ik mijn geheugen terug stuur? Graag reactie's!! :P[/quote:dc076fd36b] Het is het proberen waard, echter of zij vinden het of de importeur fabrikant dat je hebt zitten overclocken, dan is het einde verhaal Er is natuurlijk een kans dat ze niet checken. Verder is het voor hun raar dat je zoveel fouten hebt in het geheugen en dat na een hele tijd, dan is er iets anders aan de hand. In elk geval succes
Link naar reactie
De mensen van iComputers zijn wel behulpzaam en eerlijk, maar dit is een zin die letterlijk in een mail van hun staat: [i:a0b21e9254]Probleem is ik kan best RMAen, maar als ik hier ga testen kom ik er goed doorheen vrees ik:([/i:a0b21e9254] Ik ga dadelijk nog een BIOS update doen misschien dat dat nog helpt. Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik op moet letten bij het uitvoeren van die update?
Link naar reactie
Ik neem de officiele bios van abit (2.5) ik heb nu 2.2. Ik kan het geheugen niet in een andere pc testen, ik heb geen pc tot mn beschikking waar 200FSB op kan. De officiele specs zijn 200FSB @ 2 2 2 6 @ 2.5volt Ik heb trouwens op het support forum van mushkin gelezen dat best veel mensen dit probleem hebben en dat mushkin tegen iedereen zegt: "verhoog maar ff het voltage" maar als ik die op 2.9v zet loopt mn pc nog altijd vast tijdens prime 95 "blend". Bij memtest krijg ik dan nog maar enkele foutjes, maar elke fout is 1 te veel! Mn mobo gaat niet hoger dan 2.9volt
Link naar reactie
[quote:ad1b241c96="General X"][quote:ad1b241c96="Vandread"]je krijgt gewoon [b:ad1b241c96]RMA[/b:ad1b241c96]hopelijk hebben ze nog wel 2-2-2 bh6... 2,9 moet geen probleem zijn bh5/6 kan makkelijk 3,3 lopen[/quote:ad1b241c96]Even tussendoor noob vraagje denk ik: wat betekend RMA?[/quote:ad1b241c96]goeie vraag :lol: vraag ik me ook af :-?
Link naar reactie
:) :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Kheb net de BIOS update uitgevoerd en nou loopt mn systeem stabiel op de fabrieksinstellingen, kheb weliswaar het geheugen op 2.8volt moeten zetten maar hij gaat nou wel 100% stabiel door anderhalf uur memtest en prime 95! Terwijl hij dat voor de bios update nog niet deed met 2.9 volt :-? Dus het probleem is gefixed. :) Thnx!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...