Ga naar inhoud

fout tijdens laden van besturingssysteem


Aanbevolen berichten

Ok dit is deze keer het probleem: Ik heb een paar dingen in mijn computer gebouwd: - 120 mm Fan - DFI LAnparty NFII Ultra B - Asetek Waterchill setje Elke keer als ik probeer om windows te installeren, en de computer klaar is met drivers laden, dan wordt het scherm zwart, en dan staat er zon grijs streepje, linksboven in de hoek (dit is nog allemaal normaal.) Maar dan slaat de computer ineens af... Dus nog voordat ik de schijf an selecteren om windows op te installeren. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb al gekeken of het aan de voeding zou kunnen liggen, maar als ik hem zo kaal mogelijk opstart, dus zonder WC-set, zonder de nodige fans en zo, dan gebeurt het nog steeds.
Link naar reactie
Als het bij mij zou gebeuren zou ik denken dat het aan het geheugen lag. Heb je die gewoon nog uit je vorige configuratie? Dan is het misschien in conflict met je mobo. Zo niet, dan is het misschien gewoon stuk. Anders welllicht slechte montage van je watercooling? Kan door te hoge temperatuur instabiel worden.
Link naar reactie
Je moederbord zou inderdaad gewoon stuk kunnen zijn. DOA = death on arrival. Die andere variant heb ik ook regelmatig meegemaakt. (met inachtname van anti-statisch handelen) Je installeerd een component en deze werkt dan totdat je kennelijk toch een defect triggered dat de boel vern**kt. Ga eens terug met je mobo langs de computerboer. (als je nog garantie hebt)
Link naar reactie
Om te bepalen of je HDD het probleem is kun je Knoppix downloaden, op CD branden en dan van die CD booten. Knoppix is een compleet besturingssysteem (Linux, voor de kenners ;)) en als dat opstart is er met je geheugen niks mis (want het draait volledig in RAM) http://www.knoppix.org voor meer info. Boot het systeem niet krijg je errors die je weer kunnen vertellen wat er mis is. Groet, M.V. Wesstein
Link naar reactie
[quote:eb0779690c]maar kan dat zonder windows? en binnen de 3 uur slaat de computer echt wel een keer af..[/quote:eb0779690c] ja, dit is namelijk een opstartbare cd net zoals winxp een opstartbare cd is. als je echt een groot probleem hebt met je geugen zal die al heel snel fouten vinden, zoniet dan een uur of 3 laten draaien dan weet je zeker dat het geheugen niet het probleem is. en op deze manier maak je geen gebruik van de harde schijf. oh ja wel even op letten dat je in nero of clone cd de iso opent en niet het iso bestand er gewoon opzet, dan zal die namelijk er niet van opstarten. suc6
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...