Ga naar inhoud

Probleem uitbreiden geheugen?


Aanbevolen berichten

Ik wil m'n het geheugen van m'n pc uitbreiden. Nu heb ik oa: P4 2,26 Ghz MOBO: MS-6567 512 MB DDR SDRAM PC2100 CL2,5 ATI Radeon 9800 PRO Op volgende site staat meer over het mobo: http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/MicroStar/ms6567/ms6567.htm#Specification Ik weet dat m'n MOBO niet echt veel voorstelt :P maar goed ik wil toch graag uitbreiden naar 1024 MB. Maar weet er niet zo heel veel vanaf. SDRAM is toch de voorloper van DDR, of heb ik het dan mis? Op die site van fujitsu staat het volgende: Three 8/16/32/64/128/256MB DDR module sockets (2 Spare) Ik heb nog 1 slot vrij voor nieuw geheugen dus dat zou betekenen dat ik max maar 256 MB erbij kan zetten i.p.v. 512? :-? En mocht ik er 1 van 512 erbij zetten dan moet ik dus een nieuw mobo kopen?
Link naar reactie
Oke maar ik kan er dus zeker 512 mb bijzetten, want ik heb nog maar 1 plaats vrij? En moet het perse PC2100 zijn of mag het ook PC2700 of PC3200 zijn. Ik heb nu dus 2 x 256 MB PC2100 en ik weet dat als ik PC3200 erbij zet het geheugen op de laagste snelheid werkt: in mijn geval dus 266 Mhz. Maar met het oog op de toekomst koop ik zelf liever PC3200. Kan dit gewoon, ik heb namelijk nergens gezien/gelezen of mijn MOBO dit aan kan? En zijn er grote verschillen qua snelheid tussen geheugen dat op 266 MHz werkt of geheugen dat op bijvoorbeeld 400 MHz werkt?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...