Ga naar inhoud

PC valt uit bij zo ongeveer alles...


Aanbevolen berichten

Ik was bij een vriend zijn PC aan het repeareren, maar ik kon dit niet oplossen: De PC valt zomaar uit, alles stopt dan en het powerlichtje knippert. Je moet de stekker er even uit halen en er weer instoppen en daarna start ie pas weer. Na tests bleek dat bij ongeveer alles wat er gebeurd de PC uitvalt, virus scannen, printen en als je een game opstart. Ik dacht eerst hitte probleem maar volgens Speedfan is hij idle 38 graden dus dat kan niet zijn. :oops: Ben vergeten te kijken of de shutdown by temperature aanstond maar het probleem is er pas een week, dus kan ik me niet voorstellen. Weet iemand wat het is? Een virus ofzo? Nee het is geen sasser, daar is alop gescant en bij dat soort virusen krijg je eerst melding dat ie over 10 sec afsluit. (Kan dus niet op virusen worden gescant want dan valt ie na 200 files ofzo uit) PC: AMD64 3200+ MSI Neo-FIS2R EDIT: :oops: mischien verkeerde forum gekozen...
Link naar reactie
blaster krijg je ook een aftelscherm hoor. Rechtsklik op deze computer ---> tabje geaveranceerd ---> opstart en herstel instellingen ---> vinkje weghalen bij automatisch opnieuw opstarten. De volgende keer zal hij waarschijnlijk een bsod (blauw scherm) geven, de foutcodes schrijf je op en die ga je uitzoeken. (Post ze ook hier) En test het geheugen met [url=www.memtest.org]memtest[/url]
Link naar reactie
[quote:23f6159572="General X"]PC is pas 4 maanden oud ofzo en het probleem doet zich pas net voor. EDIT: Lees net dat er een 550W Q-Tec voeding inzit dus kan me niet voorstellen.... Maarre: wat denken jullie? PC herinstalreren en kijke of probleem zich dan nog voor doet?[/quote:23f6159572] ja ff herinstaleren. edit: op afstand helpen is lastig, kan je niet naar hem toegaan ofzo? Heeft hij wel aangevinkt dat hij foutcodes moest krijgen ipv gewoon uitvallen? anders ff andere voeding erin proberen.
Link naar reactie
[quote:0c45ef819d="pcguy"]Je moet ook niet het bestand memtest.iso op een cd fikken maar nero oid die file uit laten lezen en dan wat hij uitleest op een cd laten fikken. (image file branden)[/quote:0c45ef819d]Zeg uuuu denk jij dat je te maken hebt met iemand die niet eens weet hoe hij de PC aan moet zeten maar het gewoon op goed geluk doet? Ik ben niet de eerste de beste PC noob... Als ik iets niet snap dan zeg ik dat wel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...