Ga naar inhoud

Abit IC7 start niet op met ATI 9800 Pro


Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Abit IC7 tweedehands gekocht. Nu wilde ik met een SATA schijf Windows gaan installeren. Helaas zag ik geen beeld met mijn ATI 9800 Pro in het AGP slot. Ik heb diverse malen de bios gereset. Nog steeds niks. Toen een ouder PCI videokaartje gepakt en yep, alles werkte. Geen probleem. Toen maar eens een oudere AGP SIS 32 Mb kaartje erin gedaan (passief gekoeld) en deze deed het gewoon Toen maar weer de ATI 9800 Pro erin. En wat me nu opviel was dat de fan niet draaide. En uiteraard geen beeld..... ik begrijp het niet. Misschien heeft het met het voltage van de AGP poort te maken? Ik heb in de bios al diverse settings geprobeerd, maar niks hielp. Iemand nog een idee ??
Link naar reactie
[quote:896d75f0ad="The_Dude"]Post eens even de rest van de specs van je systeem. Het lijkt er zo op dat je voeding niet genoeg stroom kan leveren. PS: heb je wel de extra molex voor de videokaart aangesloten?[/quote:896d75f0ad] Yep, ik heb nu zelf met een geleende FX5700 geprobeerd. Die heeft geen extra voeding! Maar de fan draait ook niet van deze videokaart :-? Ik ga eens een andere voeding proberen.
Link naar reactie
Oeps foutje ... met een oudere AGP doet ie 't dus ook. :oops: Maarre, met dat andere AGP kaartje doet ie het wel toch? Misschien gaat ie dan maar op 2x AGP, terwijl je 4x AGP voor die 9800Pro nodig hebt? Die AGP speed valt volgens mij in te stellen in je BIOS, anders toch ff WinXP installeren met die kaart die het wel doet en die AGP drivers voor je mobo installeren.
Link naar reactie
[quote:a14bd0b118="Obi-wan-kenobi"]Oeps foutje ... met een oudere AGP doet ie 't dus ook. :oops: Maarre, met dat andere AGP kaartje doet ie het wel toch? Misschien gaat ie dan maar op 2x AGP, terwijl je 4x AGP voor die 9800Pro nodig hebt? Die AGP speed valt volgens mij in te stellen in je BIOS, anders toch ff WinXP installeren met die kaart die het wel doet en die AGP drivers voor je mobo installeren.[/quote:a14bd0b118] Tja, maar feit blijft dat de fan niet gaat draaien... en ik heb hem al geprobeerd om hem op een hogere AGP speed te zetten. Maar hij doet helemaal niks :-? Waarschijnlijk toch iets niet helemaal lekker met dit mobo..
Link naar reactie
[quote:3e84bb9fa5="The_Dude"]Kan het dan niet gewoon zo zijn dat de videokaart stuk is? Kun je die niet ergens anders proberen?[/quote:3e84bb9fa5] Uiteraard doen die andere videokaarten het gewoon in een ander systeem. Zowel de FX5700 als de 9800Pro. Misschien een RMA gevalletje :lol: Ik heb die jongen waar ik het van gekocht heb al op de hoogte gesteld en ga ervan uit dat hij hem weer terugneemt. Hij heeft hem nieuw gekocht en kan dan terug naar de winkel.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...