Ga naar inhoud

EPoX 8KDA3J + Jetram


Aanbevolen berichten

Sinds 2 dagen heb ik mn EPoX 8KDA3J mobo + 2x jetram 256mb (cas 2.5) + AMD Athlon 64 3000+ Dat werkte dus niet goed, constant blauwe schermen en harde reboots, nou heb ik mijn 1x kingston 256mb ram (cas 3) erin gedaan, en alles werkt als het zonnetje. Dus ik dacht; geheugen rot. dus memtest gedraait en die gaf 8 errors en windows memory diagnostics gaf 4 errors, maar toen ik van banken wisselde 0 errors. Het geheugen is gloedje nieuw, en ze werken allebei niet, (windows loopt hele tijd vast) of ik ze er nou samen, of 1 tegelijk inzet. Kan het zijn dat combo moederbord + geheugen gewoon niet lekker zit? of zou het geheugen kapot zijn? ik heb momenteel nog geen ander systeem waar ik het geheugen in kan testen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze combo? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Hmm.. 8 errors. In hoeveel tijd? Zo had ik bijvoorbeeld 0 errors in een half uur. Maar toen ik t 8+ uur draaide kreeg ik ~ 8000 errors :o Maar t gaat dus duidelijk niet goed, gezien die blauwe schermen. Je zou andere DIMM sloten kunnen proberen (als je dat nog niet gedaan heb). Zo kreeg ik dik veel blauwe schermen met slot 1 & 3, maar niet met 2 & 3 of 1 & 2. (nu draait t weer in 1 & 3 zonder blauwe schermen... vaag.. BIOS flash en nieuwe PSU is t enigste verschil :-?. Moet Memtest nog paar uur draaien). Anders moet je misschien de vDIMM verhogen. Zo had ik m'n geheugen eerst op 2.60 vDIMM, werd me aangeraden op 2.80 te zetten. Dat hielp enorm. Geheugen heeft misschien wat meer nodig dan die Kingston, als je dat doet wel eerst nakijken tot welke vDIMM je nog garantie heb. Anders voor de garantie gaan. Vervelend, maar dat moet dan maar :roll:
Link naar reactie
[quote:9d787cf4f5="nerox"]Kheb ze stuk voor stuk getest in slot 1 en in slot 1 + 2 maar allemaal blauwe schermen VDIMM staat op 1.672 (met 1x kingston) En ik heb memtest denkik een kwartier gedraait.[/quote:9d787cf4f5]1.672 vDIMM kan nooit. Misschien als t DDR 2 geheugen is. Maar 'normaal' DDR geheugen heeft minimaal 2.5 vDIMM :o En anders al hogere vDIMM geprobeerd met t geheugen?
Link naar reactie
[quote:073a8fc57a="nerox"]vDIMM geprobeerd, vCORE geprobeerd, CAS verlagen geprobeerd, alles geprobeerd maar nog steeds BSOD arghh en met mn kingston niks aan de hand! ik denk dat ik maar een kingston reepje erbij ga halen iemand nog een idee?[/quote:073a8fc57a]Garantie op geheugen gebruiken, verder geen ideeen meer :(
Link naar reactie
Ik bedoel met cas verlagen, de cas hoger zetten dat ie dus slomer wordt Vanavond zal ik even kijken naar de vDIMM Deze reepjes zijn gloedje nieuw en lijkt me sterk dat ze allebei kapot zijn?? Morgen test een vriend van mij de reepjes in een systeempje van hem kijken wat ze daar doen... Ik hou het maar bij kingston reepjes denkik Maakt cas 2.5 en cas 3 veel verschil??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...