Ga naar inhoud

Snellere processor?


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een gatway p3 mobo en wil daar een snellere processor in zetten er zit nu een processor van 450mhz in maar ik zag ergens op internet dat het mobo tot 850mhz support dus zou graag deze er in willen zetten moet nog wel op zoek naar zo'n processor maar ik heb hier ook nog een 600mhz liggen die ik er dan voorlopig in wil zetten, maar ik kan nergens op internet iets vinden over het plaatsen van andere processoren, want ik weet niet of er nog jumpers ofzo omgezet moeten en ben bang dat ik me mobotje anders opblaas :oops: ik weet niet of dat wel mogelijk is maar ik neem het zekere voor het onzekere maar en zoek het eerst maar ff op. met 1 van de nummers (4000532) op het mobo heb ik een beetje info. kunnen vinden op internet met dat nummer ben ik er achter gekomen dat het bord tot 850mhz support. maar meer kan ik niet vinden. is er mischien nog een ander nummer op het bordje te vinden die ik kan gebruiken om info. te zoeken of heeft iemand nog een andere tip. al vast bedankt Jack
Link naar reactie
[quote:3a98d83cd3="Martijn Hogendorf"]Download eens Everest home edition [url]http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1[/url] en probeer dan is te achterhalen welk mobo je hebt[/quote:3a98d83cd3] ik heb Everest gedownload en geinstalleerd. is een goed programmatje alleen nu de volgende stap. welke info. is er nodig om verder te komen met het oplossen van mijn probleem :oops: alvast bedankt maar weer :wink:
Link naar reactie
[quote:6568cb3ca4="turbulence"]http://www.intel.com/design/chipsets/440bx/ staat niet echt de max van de chipset bij alleen dat ie optimized is voor P3.. echter wat doe je met de PC? vaak is zo'n upgrade niet echt zinvol meer, en kan je voor iets meer geld een iets grotere maar wel beter merkbare update doen...[/quote:6568cb3ca4] Ja idd. Ik moest laatst ook voor iemand een P3 processor halen, alleen kostte zo'n 800MHz geval in zo'n PC dumpstore al gauw 50euro. Dan kun je beter een simpel Asrock mobo'tje voor 35euro + Duron 1600 CPU van 45euro + 256mb ddr van 40euro halen. ben je wel wat duurder uit maar schieten de prestaties ook omhoog.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...