Ga naar inhoud

MSI K8T Neo2-FIR en Sata hdd


Aanbevolen berichten

Toen ik mijn pc gisteren binnen had kan de lol beginnen. Nadat ik hen in elkaar had gezet alles kabels eraan en starten maar! Windows start op van de cd-rom F6 ingedrukt en formatteren die schijf daarna windows bestanden erheen en herstarten! Naar de bios en Sata schijf op eerste boot gezet wijzigingen opgeslagen en weer herstarten! Nu krijg ik een fout melding dat ie een hdd niet kan vinden en zit ie te zieken over RAID nauw ik zal wel iets verkeer gezet hebben in de bios maar wat ik ook doe ik kom niet verder. Ik heb de RAID op disable gezet en nog werkt ie niet. Zo ik hoop dat iemand me kan helpen. MSI K8T Neo2-FIR A AMD Athlon 64 3500+ Western Digital Caviar Special Edition 200 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128 MB Corsair TWINX1024-3200C2PT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 2, 1024 MB En een diskette station
Link naar reactie
Ik heb ongeveer hetzelfde mobo. Het is een mobo dat beide soorten HDD's ondersteunt. Dit zorgt bij de WinXP install voor enkele problemen. Althans... er zijn wat wetenswaardigheden die je vooraf moet weten. Voordat je op je SATA schijf windows gaat zetten wees er zeker van dat je die schijf dmv Partition Magic al geformatteerd hebt, en er een primaire partitie op staat. Belangrijk: Als je zowel een SATA als een IDE schrijf erin wil gaan zetten laat die IDE schijf er ff UIT! Ik neem aan dat windows op de snellere SATA schijf zet. Maar als je de IDE erbij gooit zal de bios en de winXP install EERST die IDE zien en dan pas die SATA! Wat je dan krijgt is het volgende: IDE word C: Sata word D: Windows hoort altijd op C te staan. Bij mijn herinstallatie gisteren zag het er zo uit: IDE: C en E Sata: D en F Ik moest dus de IDE ff van de stroom halen zodat winXP van de SATA C: maakte! Maargoed... De SATA erin Geformateerd en wel. WinXP CD erin en opstarten maar. Je kiest op welke schijf Windows komt, en je kunt nog even een snelformat doen. Let op!!! Zodra windows begint met de installatie vraagt hij je om op F6 te drukken als je een niet windows driver voor raid of sata wil installeren!!! F6 dus meermaals drukken want ik heb gemerkt windows wil met maar 1 keer drukken het benodigde venster nog wel eens over slaan. In dat volgende scherm krijg je 2 opties: - Druk E om van diskette een driver te installeren. - Druk enter om geen drivers meer te installeren en verder te gaan met de Win install. Je drukt dus E, en doet de volgende diskette van je MSI mobo erin! G72-VASA020 VIA SATA RAID Driver For VT6420/VT8237 Met deze diskette laadt je de SATA drivers voor je mobo. Het is erg verwarrend wat msi op deze diskettes heeft geschreven, want deze diskette is niet voor de RAID maar voor de SATA. De andere diskette met de Promise driver is daar wel voor. Maar als je geen RAID gaat gebruiken heb je deze laatste dus niet nodig. Windows Setup accessed de diskette en je kunt van enkele dingen kiezen. De eerste die al geselecteerd is bovenaan is meteen de goede. Klik enter om die te installeren. WinXP laad nu de SATA driver van de diskette, en flitst dan weer terug naar > Het vorige scherm met die 2 opties: - Druk E om van diskette een driver te installeren. - Druk enter om geen drivers meer te installeren en verder te gaan met de Win install. Je gaat nu dus verder met de Win install, en windows installeert zich nu op de SATA drive die hij dus nu WEL herkent.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...