Ga naar inhoud

Configuratie werkt niet


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe configuratie in elkaar gezet maar deze doet niets. Ik krijg geen beeld op mijn monitor en hij geeft ook geen foutmelding d.m.v. piepjes e.d. van de bios. Het is een Asrock moederbord P4VT8+, Processor Intel P4 3Ghz 1Mb cache, Grafische kaart Asus V9720 Magic (128 Mb) en 512 Mb ddr geheugen twinmos. De grafische kaart werkt wel op een op mijn P2-350. Ik heb het ook geprobeerd zonder geheugen op te starten maar er gebeurd niets. Het ledje van de interne HD behuizing werkt wel en ook de Necbrander krijgt spanning. Kan iemand mij misschien vertellen waar ik het probleem moet zoeken? Ik kan de processor niet testen want ik heb geen ander Pentium 4 moederbord. groetjes Jan van Gessel
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan je in de handleiding van je mobo vinden waar de fouten zitten. Vaak geven de soort, hoeveelheid piepjes bij foutmeldingen aan wat er fout gaat. Probeer dat eerst te herleiden. Verder kun je, na eerst zeeeeer zorgvuldig nagegaan te zijn of de juiste stekertjes op de juiste plaats zitten (en goed) eens zien of je met een zo'n kaal mogelijke machine kan opstarten: alleen mobo, geheugen en HD. Werkt dat prik je stap voor stap je andere IDE drivers in, je videokaart, soundkaart etc. Heb je bij het ineenzetten goed gelet op statische electriciteit? Tja, het kan zo veel zijn, beste is zo veel als mogelijk te elimineren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...