Ga naar inhoud

rare problemen met antec truepower 480watt


Aanbevolen berichten

het probleem dat zih voordoet: gister heb ik mijn nieuwe videokaart aangesloten, ik zette mijn pc aan en schrok me dood, het leek wel alsof ik een turbine aan zette, ik ben er achter gekomen dat het door mijn voeding komt, mijn antec voeding die altijd zo heerlijk stil was laat nu maximaal zijn lucht circuleren en das geen prettig geluid. het lijkt net alsof je naast een stofzuiger zit... wie weet wat er aan de hand kan zijn hier?
Link naar reactie
Weet je zeker dat het kabaal uit je voeding komt? De ventilator op je grafische kaart kan ook heel behoorlijk klinken! Als het inderdaad de voeding is kan het dan zijn dat jouw voeding soms een stroomafhankelijke koelingsvoorziening heeft, die, naarmate er meer stroom wordt afgenomen, harder gaat draaien? Mijn voeding hier, een Enermax, heeft een klein regelaartje op de achterzijde waarmee ik de snelheid van de fans in kan stellen. Heeft jouw voeding zo iets, dan kun je 'm wat zachter zetten. Wat verder ook nog kan (het zou stom toevallig zijn maar je weet het niet hè) dat er een fan versleten is, precies op het moment dat jij je nieuwe grafische kaart hebt gemonteerd. Een druppeltje olie doet soms wonderen.
Link naar reactie
het is mijn voeding want ik heb alle andere fans even stil gehouden. dat het komt omdat de nieuwe videokaart meer stroom verbruikt is het ook ik dacht namenlijk ook dat het zoiets zou zijn dus had ik alleen míjn videokaart en moederbord stroom gegeven ,maar het geluid bleef. en het is ook niet een fan die kappot is want het gene dat de herrie maakt is de enorme airflow.
Link naar reactie
Als je een switching power supply hebt dan zou het kunnen zijn dat de nieuwe videokaart net iets meer stroom trekt en de fan in je voeding naar een hoger toerental schakelt. Ik heb in een oude pc met een (te) lichte voeding ook eens een nieuwere videokaart gezet. Dat vond de voeding niet leuk en die ging als een gek staan blazen.
Link naar reactie
Volgens mij heeft dat niks met switching power supplie te maken, maargoed. Als hij direct al hard blaast en de lucht is niet heet, lijkt het me geen temperatuur probleem, een voeding kan ook niet direct zo heet zijn. Check je voltages ff, misschien is de 12 volt wel heel hoog, waardoor die fan ook harder draait.
Link naar reactie
[quote:b429f4a832="Comp-Freak"]Let wel op dat je dan dus niks anders hebt aangesloten. Kijk anders nog ff naar de zoekfunctie hier. Is laatst nog een topic in geweest waar handige links werden gegeven. [Edit] [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=132093]deze[/url] dus.[/quote:b429f4a832] goed voorbeeld, dat ging al helemaal verkeerd met die pin verbinding ( blies 2 voedingen op :o )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...