Ga naar inhoud

Upgrade


Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende upgrade uitgevoerd: Asus A7V8X-X Mobo, Athlon XP 2600+ CPU, Kingston KVR400X64C3A/512 Mem en Zalman ZM300B-APS PSU. In het BIOS zie ik het volgende: CPU Speed 1533 Mhz CPU Frequency multiple 11.5 CPU External Frequency 133/33 Memory Frequency Auto Dat heb ik als volgt gewijzigd: CPU Speed 1917 Mhz CPU Frequency multiple 11.5 CPU External Frequency 166 Memory Frequency 333 Met de Asus Probe Utility meet ik een Mobo temp van 33 C en CPU temp van 50 C. Aangezien dit m'n eerste zelfbouw ervaring is, heb ik geen idee of deze waarden laag, gemiddeld, hoog of schrikbarend zijn. Graag jullie commentaar en suggesties. Groet, Butch
Link naar reactie
Het probleem is dat de A7v8x-x PC 3200 geheugen niet goed ondersteunt, en het op 133mhz fsb laat draaien. IN de manual staat nl op bladzijde 1-4 een kleine tabel, waarin je kunt zien dat als je PC 3200 gebruikt het alleen werkt met 133 en 100mhz fsb, maar niet met 166mmhz. Terwijl de fsb vna de proc 166mhz is. Als je het geheugen ruilt voor PC 2700 geheugen, dan zal je processor automatisch op de goede snelheid draaien en dit lijkt me ook beter voor stabiliteit. Dit probleem had ik ook gehad voor mn vaders pc die ik samengesteld had. Hij kreeg toen om het uur een BSOD, maar na het wisselen van het geheugen loopt de pc goed stabiel (met uitzondering dat de harde schijf een x overleden is)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...