Ga naar inhoud

athlon xp 2500+ loopt alleen als athlon xp 1900+


Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
wat voor bedrijf is het dan? wat voor bedrijf verhuist nu ineens naar polen dan? en haal de cpu eens uit de socket weg. en post hier de letter/cijfer codering die op het zwarte plaatje staan vlak onder de core. moet iets in de trend zijn van ADSA2500HJG5T oid en daaronder staat nog een andere stepping code. post deze eens hier, misschien kunnen we zo uitvinden of het gewoon een verkeerde cpu is, of dat er wat anders mis is..
Link naar reactie
[quote:59ee582425="Computerfreakje"]Ja dat denk ik dus ook. Wat je misschien kunt proberen is telefonisch contact?[/quote:59ee582425] naar polen? denk dat ze daar de telefoon nog moeten uitvinden.. :wink: denk je nu echt dat een computerzaak vanuit de weelde van nederland naar een arm land als polen gaat om daar radeon X800 vga kaarten te verkopen? hij is waarschijnlijk of gewoon bij de poot genomen, of de eigenaar heeft echt geen verstand van zaken...
Link naar reactie
[quote:582810276e="turbulence"]wat voor bedrijf is het dan? wat voor bedrijf verhuist nu ineens naar polen dan? en haal de cpu eens uit de socket weg. en post hier de letter/cijfer codering die op het zwarte plaatje staan vlak onder de core. moet iets in de trend zijn van ADSA2500HJG5T oid en daaronder staat nog een andere stepping code. post deze eens hier, misschien kunnen we zo uitvinden of het gewoon een verkeerde cpu is, of dat er wat anders mis is..[/quote:582810276e] Ik heb het volgende op de processor staan: axda2500dkv4d. Daaronder staat het volgende: aqzfa0411tpmw. Rechts hiervan staat er 1999 AMD en daarboven T849177C40487. Bedoelde je deze gegevens?
Link naar reactie
[quote:4c342c7667="sdh"]Kun je miss ff een foto ervan possten? wordt het wat duidelijker van. :wink:[/quote:4c342c7667] dat jij niet omkan gaan met een stepping code ala, maar misschien anderen wel.. (zie ook niet in wat jij nou nog uit die foto uit moet kunnen maken??) :-? steppingcode ingevoerd in google, en is echt wel duidelijk een XP2500 (ook duidelijk uit de stepping wel weg te halen, maar even voor de bevestiging) denk dat jullie misschien toch iets verkeerd doen. probeer anders een een ander bios op je mobo te flashen... (lijkt me stug aan de ene kant dat een nieuw mobo als de Asus deze cpu niet herkend, maar proberen kan in dit stadium geen kwaad)
Link naar reactie
[quote:eb5c33e394="turbulence"][quote:eb5c33e394="sdh"]Kun je miss ff een foto ervan possten? wordt het wat duidelijker van. :wink:[/quote:eb5c33e394] dat jij niet omkan gaan met een stepping code ala, maar misschien anderen wel.. (zie ook niet in wat jij nou nog uit die foto uit moet kunnen maken??) :-? steppingcode ingevoerd in google, en is echt wel duidelijk een XP2500 (ook duidelijk uit de stepping wel weg te halen, maar even voor de bevestiging) denk dat jullie misschien toch iets verkeerd doen. probeer anders een een ander bios op je mobo te flashen... (lijkt me stug aan de ene kant dat een nieuw mobo als de Asus deze cpu niet herkend, maar proberen kan in dit stadium geen kwaad)[/quote:eb5c33e394] Mijn vriend heeft diverse biosversies op mobo gezet, onder andere versie 1009 en 1010. Maar beide keren lukt het niet. Misschien is er toch iets niet goed ingesteld qua jumpers. Ik weet het niet en mijn vriend ook niet.
Link naar reactie
Die gegevens bedoelen we ja. Lees dit artikel even: http://www.tweakers.net/nieuws/29853/ Als we dan ook even deze afbeelding gaan bekijken (zo hoort het eruit te zien): [img:0c4e460696]http://homepage3.nifty.com/web_amd/guidance/oc/barton2500+2.gif[/img:0c4e460696] Nu kunnen we gaan vergelijken. axda2500dkv4d, dit klopt helemaal. Het 2500 wijst erop dat het idd een 2500+ is. aqzfa0411tpmw, dit is anders dan op de afbeelding. Dit is te verklaren door een andere stepping (aqzfa), andere productie-datum (week 11, 2004) en een andere core (tpmw). T849177C40487, wat dit nummer inhoudt is niet precies bekend, maar waarschijnlijk iets in de trend van een productienummer/wafertype/wafernummer. Lijkt me niets mis mee. Met de OPN is dus niets mis, als je het artikel gelezen hebt waarnaar ik linkte zul je kunnen kijken of de stikker er scheef op zit, maar dat lijkt me sterk. Als je kunt bevestigen dat de processor 512kb cache heeft, kunnen we er vrijwel zeker van uit gaan dat de processor gewoon een 2500+ is, omdat dit de laagste proc. is met 512kb L2-cache. Let er dan ook even op of er niet met de bruggen geknoeid is, zoals hieronder: [img:0c4e460696]http://home.zonnet.nl/tweakermatt/Thorton.jpg[/img:0c4e460696] Loop dit allemaal even na, zodat we hopelijk kunnen concluderen dat je niet opgelicht bent.
Link naar reactie
[quote:be78ef24be="turbulence"][quote:be78ef24be="sdh"]Kun je miss ff een foto ervan possten? wordt het wat duidelijker van. :wink:[/quote:be78ef24be] dat jij niet omkan gaan met een stepping code ala, maar misschien anderen wel.. (zie ook niet in wat jij nou nog uit die foto uit moet kunnen maken??) :-? steppingcode ingevoerd in google, en is echt wel duidelijk een XP2500 (ook duidelijk uit de stepping wel weg te halen, maar even voor de bevestiging) denk dat jullie misschien toch iets verkeerd doen. probeer anders een een ander bios op je mobo te flashen... (lijkt me stug aan de ene kant dat een nieuw mobo als de Asus deze cpu niet herkend, maar proberen kan in dit stadium geen kwaad)[/quote:be78ef24be] Ik weet niet zo uit mn hoofd wat waar bij hoord, maar als ik een foto zie kom ik er waarschijnlijk wel uit. Vandaar dat ik dat ff vroeg.
Link naar reactie
[quote:b14c116e3b="tweakermatt"]Die gegevens bedoelen we ja. Lees dit artikel even: http://www.tweakers.net/nieuws/29853/ Als we dan ook even deze afbeelding gaan bekijken (zo hoort het eruit te zien): [img:b14c116e3b]http://homepage3.nifty.com/web_amd/guidance/oc/barton2500+2.gif[/img:b14c116e3b] Nu kunnen we gaan vergelijken. axda2500dkv4d, dit klopt helemaal. Het 2500 wijst erop dat het idd een 2500+ is. aqzfa0411tpmw, dit is anders dan op de afbeelding. Dit is te verklaren door een andere stepping (aqzfa), andere productie-datum (week 11, 2004) en een andere core (tpmw). T849177C40487, wat dit nummer inhoudt is niet precies bekend, maar waarschijnlijk iets in de trend van een productienummer/wafertype/wafernummer. Lijkt me niets mis mee. Met de OPN is dus niets mis, als je het artikel gelezen hebt waarnaar ik linkte zul je kunnen kijken of de stikker er scheef op zit, maar dat lijkt me sterk. Als je kunt bevestigen dat de processor 512kb cache heeft, kunnen we er vrijwel zeker van uit gaan dat de processor gewoon een 2500+ is, omdat dit de laagste proc. is met 512kb L2-cache. Let er dan ook even op of er niet met de bruggen geknoeid is, zoals hieronder: [img:b14c116e3b]http://home.zonnet.nl/tweakermatt/Thorton.jpg[/img:b14c116e3b] Loop dit allemaal even na, zodat we hopelijk kunnen concluderen dat je niet opgelicht bent.[/quote:b14c116e3b] Hoe moet ik controleren of er niets mis is met de bruggen van mijn processor? Het is ook niet duidelijk te zien op de foto waar ik op zou moeten letten.
Link naar reactie
[quote:ed8212c865="zjarl"]er zitten overal van die goude puntjes, bij het pijltje zijn ze verbonden met een lijntje. maar omdat je gewoon een 2500+ stikker erop heb zitten betwijffel ik of dit het probleem is :roll:[/quote:ed8212c865] Ik zie wel allemaal gouden puntjes op de processor zitten, maar geen lijntjes of zo.
Link naar reactie
[quote:d53b057fcd="feike1977"][quote:d53b057fcd="zjarl"]er zitten overal van die goude puntjes, bij het pijltje zijn ze verbonden met een lijntje. maar omdat je gewoon een 2500+ stikker erop heb zitten betwijffel ik of dit het probleem is :roll:[/quote:d53b057fcd] Ik zie wel allemaal gouden puntjes op de processor zitten, maar geen lijntjes of zo.[/quote:d53b057fcd] Kijk maar es heel goed... bij het pijltje zie je een heel klein grijs streepje. Die moet je d8 ik hebben. :wink:
Link naar reactie
Volgens mij en mijn vriend ligt het toch aan de processor. Als de processor in mijn systeem zit, crasht het systeem en kan er niets mee gedaan worden. Het moederbord staat qua jumpers goed (er staan weinig jumpers op het moederbord). Ik zal dus wel een nieuwe processor moeten kopen, want ik ben opgelicht met deze athlon xp 2500+.
Link naar reactie
[quote:e190bf93f7="sdh"][quote:e190bf93f7="feike1977"][quote:e190bf93f7="zjarl"]er zitten overal van die goude puntjes, bij het pijltje zijn ze verbonden met een lijntje. maar omdat je gewoon een 2500+ stikker erop heb zitten betwijffel ik of dit het probleem is :roll:[/quote:e190bf93f7] Ik zie wel allemaal gouden puntjes op de processor zitten, maar geen lijntjes of zo.[/quote:e190bf93f7] Kijk maar es heel goed... bij het pijltje zie je een heel klein grijs streepje. Die moet je d8 ik hebben. :wink:[/quote:e190bf93f7] Ik zie echt geen lijntje zitten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...