Ga naar inhoud

Voedingskabel er in, knopje om en toen poef...


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik heb vandaag nadat ik 2 weken weg ben geweest met pc aangesloten. Ik had de voedingskabel van me pc uit de voeding gehaald (voor de zekerheid) toen ik die er weer in deed en het knopje van me voeding omhaalde was het bzzzt poef met een flits... Daarna heb ik de voeding er uit gehaald en ff bekeken, nix gevonden, dus daarna ff een fannetje aangesloten en de voeding aan en toen iig geen poef of knal. Dus daarna maar de voedingconnector op me moederbord aangesloten om te kijken of dat fannetje en me moederbord gewoon aangingen. Maar helaas het lampje van me moederbord ging niet aan en na het aanzetten van me pc ging het fannetje ook niet lopen... Dus ik zit nu met de vraag: wat zal er nu kapot zijn? Alleen me voeding? Of me moederbord + eventuele hardware die aangesloten zat? Wie heeft advies?
Link naar reactie
Ik ben ondertussen met de voeding terug gegaan naar de winkel en kreeg daar zo een nieuwe mee voor terug. Die er in gedaan en hij doet het :D. Wel relaxed van die winkel, ik kreeg een voeding terug van hetzelfde merk maar dan met betere amperes en een dubbele fan ipv 1 wat in die andere zat. Iig iedereen bedankt voor het lezen.
Link naar reactie
Hm dat van dat het eerst warm was en daarna flink is afgekoeld zou inprinciepe best wel eens de oorzaak kunnen zijn geweest, alleen de hoeveelheid stof in me voeding was volgens mij niet zo groot aangezien ik me pc aardig vaak schoonmaak en me voeding dan ook ff door blaas. Maarja dat ontstoft natuurlijk niet zo geweldig. :P Maar wat kan ik dan het beste doen om dit te voorkomen? Voor dat ik me pc aanzet als deze een tijd heeft uitgestaan de voeding goed doorblazen?
Link naar reactie
[quote:c3ab7f9cfa]Maar wat kan ik dan het beste doen om dit te voorkomen?[/quote:c3ab7f9cfa] In de eerste plaats: koop een MERKvoeding zoals enermax of ANTEC. Zorg dat de PC op een GEAARDE wandcontactdoos is aangesloten. Koop een verdeelcontactdoos met piekspanningsbeveiliging. Een voeding is ong. 5-10% van de aanschaf van een PC, maar verantwoordelijk voor 30% van het aantal storingen. Jij hebt nog mazzel. Ik heb hier een paar kilo (voornamelijk Q-TEC) EX-voedingen liggen die in de meeste gevallen bij hun ondergang tevens het mobo en vaak ook de AGP kaart, geheugen, processor, en in een enkel geval zelfs de DVD speler, naar de eeuwige bitvelden hebben geholpen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...