Ga naar inhoud

memtest


Aanbevolen berichten

[quote:15dbcb67bd="beanie de boon"]ik had net memtest gerunt en in 45 min. gaf hij aan dat er 1 pass was en 250 errors ofzoiets. dat is zeker niet goed, mijn geheugen is zeker brak/stuk. ik heb 640 mb sdram erin liggen 512mb en 128 mb allebij ander merk.[/quote:15dbcb67bd] En toen? Als je systeem het gewoon doet, nergens druk over maken. Maar als je van dingen last hebt, terug gaan naar computerboer voor garantie.
Link naar reactie
Meestal betekent een crc error dat ie de gegevens niet goed kan aflezen. Dus dat er een fout in zit. Heb je dit alleen als je iets van een cd-rom speler leest? Of ook als je iets van je harddisk installeert ? Want wanneer het alleen bij cd's is, dan zou je denken dat je cd-rom speler minder aan het worden is en dus aan vervanging toe is.
Link naar reactie
Idd is het zo dat een CRC error vaak wijst op een medium dat niet goed gelezen kan worden. Maar dan wel met het uitgangspunt dat het geheugen goed is. Met zoveel errors in memtest is er hoogst waarschijnlijk 1 module stuk. Daardoor krijg je corrupte gegevens in het geheugen en klopt de CRC check niet. Even per module (1 voor 1) een klein uurtje Memtest draaien. Een module die goed is mag na een aantal runs eigenlijk geen fouten bevatten.
Link naar reactie
[quote:897cefc7dc="jackdegek"]Een module mag geen fouten bevatten, ik zou met de 512 mb module terug gaan naar de winkel om hem om te ruilen.[/quote:897cefc7dc]Idd. Die 512 MB module is gewoon gaar. Dat ding blijven gebruiken is vragen om problemen. Vroeg of laat zul je dezelfde instabiliteit tegen komen. Omruilen dat ding!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...