Ga naar inhoud

Voldoet standaard koeling?


Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik een nieuw systeempje halen, AMD Athlon 64 3000+ in een Aopen QF50 met 300W. Verder zitten er standaard helemaal geen koelers in m'n kast, dus ik heb alleen de volgende koelers: - 1X 80mm van de voeding - 1X CPU koeler - 1X GPU koeler Er wordt niet overgeclocked. Is dit voldoende, of is het noodzakelijk om extra fans erbij te zetten?
Link naar reactie
[quote:378743f1fc]Ja dat begrijp ik wel, ik koop de BOX versie dus dan zit ik altijd goed toch? Qua CPU koeler?[/quote:378743f1fc] ja hoor, als je netjes de instructies volgt kan dat niet fout. Alhoewel ik de instructies bij een boxed Athlon XP nog niet ondubbelzinnig genoeg vond. Maar ja ik deed dat ook voor het eerst..... :) Goed begrijpend lezen dus.
Link naar reactie
[quote:0e26638f7a="zjarl"]die zou idd goed genoeg moeten zijn. volgens mij past er trouwens maar 1 fan in.... [url=http://english.aopen.com.tw/Products/Housing/qf50series.htm]kijk maar[/url] die zal wel aan de achterkant geplaatst kunnen worden. (uitblazend, zoals je al zei)[/quote:0e26638f7a] Ik heb nou net een kast van een vriend van mij hier staan en die even open gemaakt. Achter heb ik 2 plekken voor een 80mm koeler En voor kan ik er een plaatsen, maar dan moet ik mn front USB en AUDIO *rackje* eruit halen, wat opzich geen probleem is.
Link naar reactie
[quote:fe0eada625="nerox"][quote:fe0eada625="zjarl"]die zou idd goed genoeg moeten zijn. volgens mij past er trouwens maar 1 fan in.... [url=http://english.aopen.com.tw/Products/Housing/qf50series.htm]kijk maar[/url] die zal wel aan de achterkant geplaatst kunnen worden. (uitblazend, zoals je al zei)[/quote:fe0eada625] Ik heb nou net een kast van een vriend van mij hier staan en die even open gemaakt. Achter heb ik 2 plekken voor een 80mm koeler En voor kan ik er een plaatsen, maar dan moet ik mn front USB en AUDIO *rackje* eruit halen, wat opzich geen probleem is.[/quote:fe0eada625] Het lijkt erop dat die kast aan de voorkant expres dicht zit, immers er zitten gaten in de zijpanelen. Een front usb en audio rackje is best handig hoor. Want die heb ik niet :lol:
Link naar reactie
Er zit voor wel een uitsparing voor een 80mm koeler, maar dan moet ik wel - Het front usb+audio controllertje eruit halen - Het plaatje waar deze controller opzit eraf schroeven. En dan zou ik daar een 80mm koeler voor kunnen zetten maar echt veel kan die dus niet aanzuigen, of ik zou het klepje de hele tijd open moeten zetten wat er dan nogal lelijk uitziet. Of zelf iets moeten beunen maar daar heb ik niet zoveel zin in en totaal geen ervaring mee Dus als ik alles gewoon monteer zoals ik het krijg en 1 extra koeler erbij die de hele lucht wegblaast achter zou het wel voldoende moeten zijn? Anders zou ik er nog een 2de bij kunnen zetten om weg te blazen maar dat heeft volgens mij geen nut. // edit: Die gaten aan de zijkant zijn dus al genoeg als ik achter maar iets heb om de hete lucht weg te blazen?
Link naar reactie
[quote:9a7630455d="nerox"]Dus als ik alles gewoon monteer zoals ik het krijg en 1 extra koeler erbij die de hele lucht wegblaast achter zou het wel voldoende moeten zijn?[/quote:9a7630455d]jep [quote:9a7630455d]Anders zou ik er nog een 2de bij kunnen zetten om weg te blazen maar dat heeft volgens mij geen nut.[/quote:9a7630455d]idd :) [quote:9a7630455d]// edit: Die gaten aan de zijkant zijn dus al genoeg als ik achter maar iets heb om de hete lucht weg te blazen?[/quote:9a7630455d]die gaten stellen niet zo heel veel voor, maar die aan de achterkant is genoeg hoor :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...