Ga naar inhoud

Trekt deze voeding het ?


Aanbevolen berichten

even vraagje voor een vriend , hij heeft een systeem besteld , ik had hem nog aangeraden voor een Tagan 480 Watt te gaan , maar hij let alleen op Watt , dus ging hij voor Qtec 550 Watt... Qtec Dual Fan Gold 550 Watt PFC MSI K8N Neo-Platinum AMD Athlon 64' 3400+ Club 3D Gforce 6800 Ultra Dane-Elec 1024 MB PC3200/400 MHz Samsung SpinPoint 80 GB S-Ata DVD-- Speler , dunno welk merk.
Link naar reactie
[quote:254a727659="Red Dragon"]Jawel dat trekt ie wel, zolang hij maar niet gaat overklokken, met overklokken kan ie nogal onstabiel worden.[/quote:254a727659]Ik lees dat idd wel vaker over Q-tec voedingen. Ik heb persoonlijk eigenlijk geen echt slechte ervaringen met Q-tec. Zijn de oordelen vooral gebaseerd op eigen ervaringen of zijn er ook reviews te vinden (ik kan ze zo snel niet vinden iig)? [edit]Ik vind zojuist dit op Google: http://www.bit-tech.net/review/123/ En deze: http://www.pctechtalk.com/view.php?id=271
Link naar reactie
[quote:00e08711e5="Captain_Kansloos"][quote:00e08711e5="Red Dragon"]Jawel dat trekt ie wel, zolang hij maar niet gaat overklokken, met overklokken kan ie nogal onstabiel worden.[/quote:00e08711e5]Ik lees dat idd wel vaker over Q-tec voedingen. Ik heb persoonlijk eigenlijk geen echt slechte ervaringen met Q-tec. Zijn de oordelen vooral gebaseerd op eigen ervaringen of zijn er ook reviews te vinden (ik kan ze zo snel niet vinden iig)? [edit]Ik vind zojuist dit op Google: http://www.bit-tech.net/review/123/ En deze: http://www.pctechtalk.com/view.php?id=271[/quote:00e08711e5] Ik heb zelf geen ervaring met Qtec voedingen, mijn post is gebaseerd op signalen die ik oppik op diverse fora's (o.a. GOT) e.d. Q-tec is geen Overklok voeding, maar wat wil je voor dat geld. ;) :) De Tagan waar nu voor gekozen is is een topper onder de voedingen.
Link naar reactie
[quote:9bd7d56d3b="Computerfreakje"]Ik heb een Q-Tec 300Watt PSU... No Problemo hier :).[/quote:9bd7d56d3b] Je hebt geen GeForce 6800 Ultra en geen Athlon 64 3400+ Beiden gigantische stroom verbruikers. Q-tec 550watt is voldoende om het te laten draaien, verwacht nimmer wonderen als je een dergelijke pc gaat overklokken, ik zeg niet dat het onmogelijk is maar voor een gegarandeerd stabiel systeem is een Tagan, Antec of OCZ voeding beter.
Link naar reactie
De Q-tec 550 is de enige die nog een beetje redelijk is. Voltages blijven nog wel beetje binnen de marges, maar dan kon ik van de Q450 niet zeggen :S. M'n 5V ging tot beneden de 4.5 wat dus gewoon veel te laag is. (wel lekker ge-oc-ed dus, maar wat wil je ook ......) Enige voordeel van die Q's vind ik dat ze op zich nog wel redelijk stil zijn. Lees m'n andere fans overstemden 't geluid van m'n voeding. En je kan er altijd nog een fan van vervangen. Ander nadeel van een q-tec voeding is 't aan / uitzet knopje. Heb atm een Q300 om m'n prom fan mee te draaien, maar dat knopje was dus al binnen 2 weken naar de .....
Link naar reactie
beetje verder offtopic dan maar :P ____ ---- ---- o ___--- hmm beetje een 1337 ascii tekening :P 't id is als volgt. Onder het knopje zit een balletje (bovenste schuine lijn). Wanneer je de voeding aanzet dan verplaatst het balletje zich naar rechts. Onder het balletje zit een plaatje, wanneer het balletje op het plaatje drukt (voeding aan) dan wordt er dus contact gemaakt. balletje links (voeding uit) geeft geen druk op het plaatje wat contact maakt met een ander ijzeren stukkie zodat er dus geen gesloten circuit is dus geen stroom. Oplossing als je geen garantie meer heb op je voeding is om 't zaakje maar aan elkaar vast te solderen. Ben je wel je aan / uitknop kwijt, maar de voeding werkt dan in ieder geval nog. Je kan ook proberen 't balletje weer in de goede positie terug te krijgen, maar dat viel bijna niet te doen. Dus dan ......... solderen maar >: ) offtopic: hmm phpbb ver*****t m'n 1337 pic :(
Link naar reactie
De Antec 550watt voeding van mij doet het nog prima hoor, hij wil alleen niet uit via het knopje aan de achterkant. Als ik de pc afsluit gaat hij gewoon uit natuurlijk maar als ik hem volledig wil uitzetten moet de stekker eruit. Zo erg is het dus allemaal niet gelukkig. Ik heb nog garantie dus dat is ook geen probleem. bedankt voor de uitleg in ieder geval. :) Vraag me alleen af hoe dat balletje ineens kan zijn verplaatsts, het is tenslotte een high-end voeding waar je dit niet van verwacht.
Link naar reactie
[quote:dbf4975a2d="Vette kees"]Als iets ''high-end' genoemd wordt, wil dat niet zeggen, dat het ook High-end is. :wink: Het is vaak meer suggestie, dan realiteit. Dingen worden vandaag de dag veel te gauw als "high-end" bestempeld.:wink:[/quote:dbf4975a2d] die antec truecontrol is een van de beste voedingen die atm verkrijgbaar is, volgens verschillende reviews. Ik ken zat mensen die deze voeding hebben en ze zijn er dik tevreden over. Bij mijn weten is ie dan high-end :roll:
Link naar reactie
Dat is waar, 350 a 380watt is zat voor een moderne pc (mits kwaliteits voeding). Een 550watt voeding zoals ik heb is alleen nodig als je zwaar wilt overklokken met Water cooling e.d. en er dan zware hadware in hebt zitten, ik heb een Athlon64 3700+ op 2645mhz draaien en een X800XT PE. samen met de rest van de hardware ga ik dan de gok niet wagen of dit met 350watt wel gaat werken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...