Ga naar inhoud

Overgeklokte Barton 2500+


Aanbevolen berichten

Hi all!... Ik heb mijn Athlon 2500 @ 3200 gezet. FSB : 200 MP : 11 VCore : 1,7 Volt. Snelheid : 2,2 Ghz . Temperaturen : Idle : rond de 44 d8 ik :o . Stressed : 47 Is dit goed? voor een overklok? Alvast Bedankt :wink: EDit : Mijn koelopstelling is als volgt : CPU Cooler : Coolermaster Jet 7 @ Low , 1900 RPM Casefans : 3x 80MM (2x gekleurde rood en groen)
Link naar reactie
[quote:2c1038b9e1="sdh"][quote:2c1038b9e1="double_V"]Zeker netjes, 8) En als alles stabiel zoals je zegt, mooie OC[/quote:2c1038b9e1] Valt mee hoor.. :wink: De 2500+ is eigenlijk gewoon een 3200+ met een 333MHz FSB i.p.v de 400MHz van de 3200+. Dus ff FSB op 200 zetten en klaar is kees. 8)[/quote:2c1038b9e1] Oh :o oke, weer wat geleerd..
Link naar reactie
't is in principe wel dezelfde core. De yields zijn zo goed dat AMD eigenlijk niet eens meer keuzes hoeft te maken over wat voor proc er gemaakt wordt van de core die ze hebben. Ze laseren gewoon wat bruggen door en blazen wat op binnenin de proc en je hebt een 2500+, 3000+, 3200+ of whatever... Die 2500 @ 3200 is een mooi begin, maar er zit vast nog wel meer in. Je bord moet 't ook nog wel kunnen want die KT600 heeft vast wel een 200 fsb devider, dus er zit nog wel wat ruimte in je bord en in je proc. Mem is een ander verhaal, dat zul je gewoon moeten testen, eventueel met wat lossere timings. Laat maar eens zien wat er nog in zit... :P
Link naar reactie
Nu ik dit lees wil ik ook eens wat gaan proberen omdat ik hier een Barton 2500+ AQZFA 0344 WPMW heb liggen alswel een mobo A7N8X-x v2 en een paar oem reepjes 512-400 en een redelijke voeding en mijn Chinese 9550 XL. Maar ik heb denk ik wel een paar basis gegevens nodig om er veilig wat mee te doen of is OC`en per definitie onveilig? Waar vind ik juiste en duidelijke info?
Link naar reactie
maar blijft ie ook stabiel @ alipapa bij het overclocken van een xp2500 naar xp3200 is het risico erg laag dat er wat mis gaat. hou het eerst eens simpel gewoon de basisinstellingen gebruiken en dan de fsb naar 200 zetten als er onstabiliteit optreed (zet in windows ook de auto reboot functie uit bij crashes zodat je de errors kunt zien) het voltage iets verhogen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...