Ga naar inhoud

Extra geheugen bijgezet, maar PC niet veel sneller


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een PIII 700Mhz met XPPro. Tot voorkort had ik twee geheugenmodulesvan elk 64 Mb (SDRAM PC133) Nu heb ik 1 vervangen voor 256Mb, maar hij werd er vreselijk traag van :-? :-? Toen de ander 64Mb eruit en nu alleen de 256 Mb erin, en alles werkt nu redelijk (niet echt veel sneller :evil: ). Wat doe ik fout?, ik kan naar mijn weten toch wel 1x64Mb EN 1x 256 Mb gebuiken? Bank 0 is nu leeg en bank 1 heeft 256. Moet die 256 perse in bank 0? of maakthet niet uit als die leeg blijft? Thanx P de BB
Link naar reactie
Van extra geheugen bijzetten wordt je pc in principe niet veel sneller. Het kan we zijn dat XP wat sneller gaat draaien aangezien windows nu meer ruimte heeft om z'n vaag gebruikte code te dumpen. Maar aangezien XP toch nog liever wat meer geheugen heeft dan 256 MB zal windows ook nog constant page faults genereren en code die 't nodig heeft weer van de schijf ophalen. Een kleine verbetering zou je dus wel moeten zien als je van 64 naar 256 gaat, maar deze valt voornamelijk terug te zien in benchmark programma's en irl merk je daar minder van. Welke bank je gebruikt maakt in principe niet zo heel veel uit, is echter wel een beetje afhankelijk van je mobo. Maar op de meeste mobo's merk je dat verschil pas als je gaat oc-en. Dan kan het gebruik van een "verkeerde" geheugenbank instabiliteit gaan opleveren. Waar XP wel moeite mee heeft is als er 2 verschillende soorten mem gebruikt worden. Soms gaat dit wel goed, maar in de meeste gevallen, vooral als de 2 geheugensticks verschillende timings hebben, kan XP dan BSOD's geven of enorm traag reageren
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...