Ga naar inhoud

Upgrade zinvol? P4-1,3 > Celeron 2,8. Wie ging mij voor?


Aanbevolen berichten

...::: De kwestie :::... Ik heb op mijn werk een Dell Dimension 8100 met 256Mb RIMM en een 1,3Ghz P4 CPU. Nu heeft die het soms wat moeilijk bij iets dat ik veel doe. Zo draai ik een applicatie (Quism, een helpdesktool) in Internet Explorer die bizar veel velden moet verversen bij een wijziging door mij. Bij de processen in Windows 2000 zie ik dan de processorbelasting tot de 100% oplopen, terwijl ik dan verder alleen Outlook heb openstaan. NB: Geheugen is geen probleem, blijft tijdens acties onderbelast. ...::: De vraag :::... Het is lastig info te vinden over de gevolgen van een CPU-upgrade, dus: wie weet hier iets over te melden? Zelf ben ik eens van een Duron700 naar een Athlon1200 gegaan en daar werd ik erg vrolijk van, maar de Celeron heeft natuurlijk minder interne cache dan de oudere P4. Dus: heeft het nut om te upgraden naar een Intel Celeron 2,8Ghz met een 400Mhz FSB (dat is waar het Dell-mobo op draait)? Volgens mij is dat het maximale dat erop te prikken valt (en wat nog te krijgen is...) Mijn werkgever is voorzichtig met hardwareinvesteringen, vandaar... ...::: Mijn reactie op de reacties :::... Grrr... dat van socket 423 tov 478 was me even ontschoten... Bedankt voor de gedetailleerde reacties! Ik ga bij http://www.abgcomputers.nl/ zo'n converter bestellen (als het mag van de baas). Dan kan er dus wel een Celeron met 478 pinnen op. De gevolgen zullen dan hier te lezen zijn!
Link naar reactie
het is volgens mij simpel : a-merken (wat dat ook moge zijn) als Dell en Compaq, uitbreiden upgrdaen is gewoon een nieuwe computer. De voedeingen, de kasten, de gaten voor de schroeven, die zijn allemaal specifiek Dell Compaq etc.. Het is natuurlijk niet onmogelijk maar behalve verstand van pc moet je ook goed kunnen solderen, breken etc Als je de dell toch wil upgraden, dan is het simpelweg de snelste cpu die op het betreffende mobo past, als je die nog uberhaupt kan vinden
Link naar reactie
[quote:762d26ae9b="gerben"] [quote:762d26ae9b="Obi-wan-kenobi"] En waar moet ie die RIMM instoppen dan? :wink: [/quote:762d26ae9b] Oh, ik weet wel een plekje... ;) [/quote:762d26ae9b] Ja ik weet ook een plekkie, maar daar wordt ie gauw te warm. :P Ok ff geen RIMMjobgrapjes meer: Ik zou zo'n slotconverter naar Socket 478 proberen te bemachtigen en dan moet die CPU-upgrade een makkie zijn. Is veel goedkoper dan mobo+CPU+mem+kast ... enz.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...