Ga naar inhoud

nieuw voeding


Aanbevolen berichten

Als je een atx kast hebt (en daar kun je van uitgaan) dan moet je een atx voeding kopen ( en dat is bijna het enige wat winkels tegenwoordig nog verkopen). Als je een nieuwe voeding koopt moet je letten op: geluidsproductie, vermogen, stabiliteit en de prijs! Voor de geforce 6800 heb je normaal gesproken voldoende aan 360 watt dus wat d8 je van een 380watt tagan voeding die zeer stil is, 21 db bij normaal gebruik, verder nog heel betaalbaar, 62 euries bij salland, en ook nog eens zeer stabiel. :lol: Damn ik lijk een verkoper van tagan :-?
Link naar reactie
Het belangrijkste waar je bij de aanschaf van een nieuwe voeding op moet letten is de diverse lijnen. Sommige voedingen kunnen juist heel veel amps leveren op de 5V terwijl ze dan op de 12V tekort komen voor sommige moederborden. Wat je dus vooral in de gaten moet houden is waar komt het voltage van me cpu, en mem vandaan? Bij sommige planken komen ze namelijk bijde van de 12V (asus a7n8x) terwijl op de abit de 5V nauwelijks gebruikt wordt. (mem van 3.3V proc van 12V). Over het algemeen wordt voor de cpu meestal de 12V gebruikt maar er zijn dus uitzonderingen. Wanneer je voor een voeding als een Q-tec gaat dan kan dit je problemen gaan opleveren, maar wanneer je voor de A-merken gaat zoals CWT, Antec, Enermax, Tagan en nog enkelen meer dan zul je hier nauwelijk last van hebben. Het wattage van de voeding is uiteindelijk ook afgeleid van hoeveel amps de voeding kan leveren op de diverse voltlijnen ;)
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik voor een CWT 550 gaan Deze heeft dezelfde binnenkant als een antec 550. Zo heb je voor toekomstige upgrades in ieder geval genoeg power in huis. Die Targan zal geloof ik ook wel voldoen (beetje afhankelijk van amps op de lijnen), maar als je nog ooit je sys gaat upgraden dan zul je waarschijnlijk met die Targan ook een zwaardere voeding nodig hebben, terwijl je 'm nu vast in huis hebt ;)
Link naar reactie
Die 480 watt geeft niet meer warmte af dan een 380 watt versie als je bij beide maar 360 ofzo gebruikt. :wink: Overigens geeft de voeding zowiezo niet veel warmte af en, de warmte die die afgeeft gaat meteen de kast uit doordat er 2 fans inzitten (een fan zuigt lucht aan uit de kast en de tweede blaast de (warme lucht) naar buiten). 6800GT is een prima keuze! Ik heb hem ook besteld en ik krijg hem volgende week donderdag. 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...