Ga naar inhoud

Overhitting cpu


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met Doom 3 en mijn cpu temperatuur. Als ik Doom 3 speel op 800x600 medium detail werkt alles goed (lager ook) maar als ik op 1024x768 medium detail speel schiet mijn processor temp als een raket omhoog. Mijn monitor schiet op standby en gaat niet meer aan (doet het zelfde als wanneer ik tever overklok) en als ik dan bij het herstarten in mijn bios kijk is mijn cpu temp 64 graden celsius. Ik heb dus even getest hoe warm mijn cpu wordt bij 800x600 en dat ik niet warmer dan 55 graden. Dan kan je wel zeggen van "Ja maar op 1024x768 is veel zwaarder dan op 800x600" maar er zijn ook spellen die mijn pc op te hoge instellingen laten haperen en daarbij komt er dus geen overhitting bij voor terwijl dit in principe dus zwaarder moet zijn (Doom 3 hapert niet) Ik heb alle plekken in mijn kast voor case-fans al gevult en ik heb op mijn cpu (een niet overklokte duron 1600) een Spire Whisper-rock IV zitten.
Link naar reactie
Ik heb bovenin een zuigende fan van de voeding zitten en ook nog een zuigende 80x80 fan er vlak onder die de lucht in de kast naar buiten blaast. Ik heb geen lucht naar binnen zuigende ventilator voorin zitten want die optie biedt mijn behuizing me niet. IDE kabels kunnen nog wel eens in de weg zitten, had alles aangesloten en daarna kast dicht gepropt. Maar hoe zou ik die IDE kabels uit de weg kunnen ruimen?
Link naar reactie
Nee, lijkt mij niet.. hmm wat zou het dan kunnen zijn, ik heb btw ook zon Spire. Werkt prima op een PIII 800@1000 :wink: ik zou dan de koeler (+heatsink natuurlijk) ff van je CPU halen, een nieuw DUN laagje koelpasta aanbrengen en kijken hoe het dan gaat. Ik heb zon idee dat het probleem dan opgelost moet zijn... Succes! :)
Link naar reactie
Ik heb zo het idee dat koelpasta wel eens een goed idee zou kunnen zijn van jayday... Ik heb zoiets ook geha met een athlon 2600 (natuurlijk een heel ander cpu ) maar daar schoot de temp van de cpu tijdens call of duty op 1280x1024 op een radeon 9700 ook als een raket van 52 naar 73 en na nieuw laagje koelpasta was dat nog maar 60 graden.... Suc6 ermee BTW Je kunt het beste koelpasta van Arctic gebruiken... dat werkt zeer goed meestal...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...