Ga naar inhoud

Advies Moederbord...


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb nu een nieuwe topic gemaakt over mobo's omdat die andere een beetje down is. IK ben op veel sites aan het rondneuzen en ben een zeer mooie pc aan het samenstellen...alleen 1 van de belangrijkste dingen van de PC...het moederbord weet ik niet welke ik moet pakken. Ik heb een Intel Pentium 4 3,0Ghz Hyper Treading Mijn geheugen is: dual channel 400MHz pc3200 Ik zal het fijn vinden als het mobo aan deze eisen voldoet: - meer dan 4 usb poorten - 3 of meer PCI-sloten - PCI-express....want ik wil misschien de Geforce 6600GT kaart - Minimaal tot 2 GB werkgeheugen kunnen uitbreiden - Serial ATA voor Harde schijf - Dual channel voor geheugen - Minimaal 5.1 onboard sound Nog een vraag....ik heb nu een hdd ATA....als ik dan een mobo koop van Sata...kan daar dan nog steeds mijn ATA schijf in? Alvast Bedankt...Bas
Link naar reactie
[quote:85d69c6a39="Sliciej"] Ik heb een Intel Pentium 4 3,0Ghz Hyper Treading - PCI-express....want ik wil misschien de Geforce 6600GT kaart [/quote:85d69c6a39] Ik neem aan dat dat een Socket 478 processor is. Die PCI-E sloten komen volgens mij alleen nog maar voor bij Socket 775 moederborden, dus zit je sowieso nog vast aan AGP.
Link naar reactie
Mijn buget is rond de €150,00 Mijn mobo nu is een MSI MS-7012 (speciaal voor medion) Ik heb geen idee wat voor socket ik heb....alleen het "nieuwe"mobo moet wel aan de meeste (of alle ) eisen voldoen...dus heeft iemand een idee? Ik heb zelf even gezocht naar een mobo op de site van [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/home.do] mycom [/url] En kwam daar [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=68558&productType=1] deze [/url] tegen...alleen ik wete niet of deze ook een PCI-express heeft en of het socket goed is (wat socket ook mag inhouden)
Link naar reactie
[quote:a254b97e78="Sliciej"] Ik heb zelf even gezocht naar een mobo op de site van [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/home.do] mycom [/url] En kwam daar [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=68558&productType=1] deze [/url] tegen...alleen ik wete niet of deze ook een PCI-express heeft en of het socket goed is (wat socket ook mag inhouden)[/quote:a254b97e78] pci expres .. ja... jou cpu hier op passen: nee... (daarmee werd socket bedoelt)
Link naar reactie
[quote:0d72f1fe4b="Sliciej"] Mijn mobo nu is een MSI MS-7012 (speciaal voor medion) [/quote:0d72f1fe4b] Waar voldoet dit bordje nu dan niet aan? Het lijkt me handiger nog ff met dit mobo te doen totdat je een keer mobo+proc gaat vervangen. Als je perse S-ATA schijven wilt plaatsen, kan dat ook met dit bordje als je een PCI S-ATA controller van een paar tientjes koopt. Zo'n controller is ook vaak beter dan on-board S-ATA.
Link naar reactie
Jah oke...maar zoals ik mijn 1ste bericht stond...ik ben een droom pc aan het maken....dus dan wil ik graag weten welk mobo ik zal moeten kopen met mijn cpu en die aan mijn eisen voldoet....dus ik weet nog niet welke ik dan moet pakken :cry: Iemand idee? Mjin socket die ik nodig heb is 478 de chipset is intel 915 of 925
Link naar reactie
[quote:85f4f42195="Sliciej"] en als ik dan mijn cpu vervang in een AMD Athlon 64 3200+ 800MHz socket 754 [/quote:85f4f42195] Socket 754? Socket 939 zei ik toch? Socket 754 ondersteunt i.i.g. geen Dual Channel of PCI-E. Maar hoeveel geld heb je eigenlijk over voor die droom-PC van je, of heb je zo'n rijke pappie? :wink:
Link naar reactie
[quote:6a7c20b5d6="Sliciej"] Dus ALS ik die cpu koop.....moet daar iig een mobo met pci-e bij...want mss koop ik dan de 6600GT :wink: [/quote:6a7c20b5d6] ff afwachten dus, dat Medion plankie is echt niet zo slecht als je nu denkt: - meer dan 4 usb poorten: heeft ie toch? Anders prik je er nog een 4-poorts USB 2.0 PCI kaartje bij. - 3 of meer PCI-sloten: heeft ie toch? - PCI-express....want ik wil misschien de Geforce 6600GT kaart: ff wachten dus. - Minimaal tot 2 GB werkgeheugen kunnen uitbreiden: kan toch met 1GB modules? Waar heb je eigenlijk in vredesnaam 2GB werkgeheugen voor nodig? - Serial ATA voor Harde schijf: PCI S-ATA controllertje erin. - Dual channel voor geheugen: gaat niet lukken als ie dat niet ondersteunt, maar levert ook niet zoveel prestatiewinst. - Minimaal 5.1 onboard sound: heeft ie toch?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...