Ga naar inhoud

overklokken?


Aanbevolen berichten

aangezien een XP2500 gelockt is qua MP (lees de faq van BA maar ;)) zul je op FSB moeten overclocken, standaard 166x11 en een leuke standaard overclock is 200x11 = 2200 mhz (XP3200 gelijke) hiervoor is vaak slechts een kleine verhoging van de vcore nodig maar zorg wel dat je koeling goed is (coolermaster aero7+ ofzo)
Link naar reactie
[quote:e36342e5ee="Vandread"] of hij unhappy aangezien ie anders ze cpu toast ;) [/quote:e36342e5ee] Och, heb nu een 2200+ T-bred op 13,5 x 166,67 = 2250Mhz (da's de 2800+ snelheid). Met die boxed cooler komt die CPU stressed nog niet boven de 50 graden uit. Nu moet ik wel zeggen dat ik een kick-ass airflow door die kast heb lopen. :D
Link naar reactie
[quote:2ed9be68aa="RobertoAL"] het is natuurlijk het een of het ander... volgens mij is het goedkoper om een goed proc koeler te kopen dan zoveel koelers dat je een goede airflow door je kast hebt.. [/quote:2ed9be68aa] Twee goede casefans en niet al te veel troep in je kast ... en een goeie airflow is niet alleen koeling voor de processor, maar ook voor de andere onderdelen. 8)
Link naar reactie
edit en ik heb et verhaaltje van RobertoAL totaal verkeerd gelezen, dus eigenlijk slaat dit nergens op binnen dit topic maar tis wel grappig ;) _____________________________________________________________ allen de goedkoopste in pricewatch AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB) € 74,90 AMD Athlon XP 3200+ (2,20GHz, 400MHz FSB) € 187,- verschil= 112 euro... en voor dat geld kan je makkelijk betere koeling kopen ;) Cooler Master Aero 7+ € 22,- 2 keer 10 euro voor een 80 mm fan.... en je ben nog steeds bijna 60 euro goedkoper uit...
Link naar reactie
Ik neem aan dat hij zijn kast open heeft staan omdat hij een investering in rounded ide kabels e.d. niet nuttig genoeg vind. Zelf zou ik (en had dat ook gedaan toen ik nog geen window had) alle voedingskabels met tywraps bij elkaar binden en de ide kabels omvouwen en via de achterkant laten lopen, zo kan jeook alles mooi opruimen en kost je maar een zak tywraps van de bouwmartkt...
Link naar reactie
[quote:827d4248a0="RobertoAL"]misschien wel goed plan ja.. kjan natuurlijk ook gewoon zelf round cables van mijn normale makenb..[/quote:827d4248a0] Bij een 80-aderige kabel kun je dit niet doen, dan krijg je te veel sotiring of beschadig je hem veel. Bij een 40-aderige kabel kan het wel. Allemaal kabels achter je mobo proppen lijkt me het beste om mee te beginnen.
Link naar reactie
Voordat ik coolermaster rounded kabels had, heb ik ook mijn ide kabels geround, door gewoon om de 5 banen ofzo met een stanleymes een streepje te trekken en dan voorzichtig uit eklaar trekken. Dit heb ik met al mijn kabels gedaan, inclusief floppy en 80 aderige. Mijn floppy drive deed het later niet meer (Door deze actie), maar aangezien ik die toch niet gebruik heb ik dat maar gelaten (ookal had ik er nog wel wat andere kabels liggen). De andere kabels deden het gewoon, hoewel af en toe bij het opstarten mijn harde schijf heel even een hoog toontje uitstootte wat er eerst niet was en ook niet meer is voorgekomen nadat ik echt rounded kabels gekocht heb...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...