Ga naar inhoud

Athlon64 met PCI-Express


Aanbevolen berichten

Wanneer komen er A64 moederborden met PCI-Express? Er is al wel een chipset van SiS: http://www.sis.com/products/chipsets/oa/athlon64/756.htm Ik wil namelijk wel PCI-E hebben omdat ik wel eens aan videobewerking doe en m'n videokaart in de toekomst misschien wel eens wil vervangen. En DDR2? Waneer komt dat voor de A64?
Link naar reactie
Voor videobewerking heb je geen zware videokaart nodig, die is vooral handig met spellen. Bovendien zal AGP nog wel een tijdlang goed verkrijgbaar blijven en PCI-E staat op dit moment nogal in de kinderschoenen. Ik heb net voor een stukje in Computer!Totaal twee weken zitten knoeien met een PCI-E moederbord en een paar PCI-E videokaarten. Mijn advies is om de kat eerst uit de boom te kijken.
Link naar reactie
Ik heb zelf ook met PCI-Express zitten knoeien voor Computer! totaal. Als je een Intel systeem wilt kan je nu al aan de slag met PCI-express, maar voor een AMD systeem moet je wachten tot eind dit jaar. Sis, Via en nVidia komen alle 3 met chipsets uit voor PCI-Express (zie ook Computer! totaal nr. 9, PCI-express artikel). Even geduld dus. zoals Egslim al aangeeft heb je voor videobewerking geen zware videokaart nodig, dus speciaal daarvoor overstappen op PCI-Express is niet nodig.
Link naar reactie
[quote:cc72eb47e0="egslim"]Wat ik begrepen heb is dat de functionaliteit al wel in de nieuwe chips is ingebouwd, maar niet geactiveerd omdat het nog geen prestatiewinst geeft. [/quote:cc72eb47e0]Kun je dan de huidige Athlon processors later met DDRII chipsets gebruiken?[quote:cc72eb47e0]Voor AMD wordt DDRII pas vanaf DDRII667 interessant.[/quote:cc72eb47e0]Hoezo? Je kunt toch gewoon een lagere divider instellen en dan loopt het geheugen sneller?
Link naar reactie
[quote:5a83d805f0="egslim"]Niet eerder dan volgend jaar. Wat ik begrepen heb is dat de functionaliteit al wel in de nieuwe chips is ingebouwd, maar niet geactiveerd omdat het nog geen prestatiewinst geeft. Voor AMD wordt DDRII pas vanaf DDRII667 interessant.[/quote:5a83d805f0] Klopt, dat laatste heb ik ook in de laatste computer! Totaal gelezen. Grtz. J.W.
Link naar reactie
[quote:f7afc29a23]Kun je dan de huidige Athlon processors later met DDRII chipsets gebruiken?[/quote:f7afc29a23] Daar heb ik nog niets over gehoord, maar misschien wel. Denk eraan dat bij A64 de chipset niet langer met het geheugen verbonden is. Dus elke A64 chipset kan met elk type geheugen werken, als de CPU het maar ondersteunt. [quote:f7afc29a23]Hoezo? Je kunt toch gewoon een lagere divider instellen en dan loopt het geheugen sneller?[/quote:f7afc29a23] Nadeel van DDRII is dat de latency hoger is dan die van DDR op dezelfde kloksnelheid. DDRII400 is dus trager dan DDR400. Het voordeel van DDRII is hogere bandbreedte, maar voor A64 is de latency belangrijker. Dus DDRII heeft pas zin als de kloksnelheid hoog genoeg is om voor eht latencyverschil te compenseren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...