Ga naar inhoud

Probleem moederbord Asus K8V SE DeLuxe K8T800 en SATA


Aanbevolen berichten

Hallo, Sinds enkele dagen in bezit van het bovenstaande moederbord. Heb echter grote problemen bij installatie van een SATA HDD (Hitachi S-ATA HDS722516). Kan deze op geen enkele manier in de Bios benaderen. Zie echter wel dat hij herkent wordt tijdens de opstartfase. Als de Promise drivers geladen moeten worden komt er na het scannen van IDE drives (waarvan er geen is aangesloten) de volgende foutmelding gegeven: NO DRIVE ATTACHED TO FASTRACK CONTROLLER, THE BIOS IS NOT INSTALLED. Het volgende is al reeds geprobeerd: Nieuwe bios versie (K8VSEDX.004) Clear CMOS met verwijderen batterij Opstarten met wel een IDE HDD aangesloten (deze is wel benaderbaar). Hier is met het programma Partition Magic de schijf wel te zien en te formatteren. HDD zit op de eerste IDE controller als master. DVD en RW niet aangesloten op de tweede. Zowel eerste als tweede SATA aansluiting geprobeerd Nieuwe drivers installeren bij installatie XP SP1, geeft hier de foutmedling geen HDD aangesloten set-up mislukt Kom er eigenlijk niet uit, zie op diverse fora wel vermeldingen naar deze foutmelding, echter geen oplossing. Voor ik de leverancier benader voor een ruilactie, gaarne advies. Specificaties systeem: Athlon 64 3400+ Asus K8V DeLuxe-EAYZ moederbord 1024mb intern (kingston) Hitachi S-ATA HDS722516 op eerste SATA aansluiting Maxtor HDD op eerste IDE DVD rom en RW op tweede IDE aansluiting Hoop op een oplossing. :cry: :cry:
Link naar reactie
Nee, dat was in eerste instantie niet de bedoeling, dacht dat je dan ook twee identieke HDD's nodig had. Krijg hem gewoon in de bios niet te zien. Wel bij boot instellingen, maar dan staat er iets met Via. Heb tot nu toe steeds met de Promise drivers gewerkt. Misschien moet ik die van Via proberen. Of zit ik ernu naast?? grtz Geert
Link naar reactie
:lol: :lol: Gevonden. Egslim je hebt helemaal gelijk, had de verkeerde drivers. Stom, stom, stom van me. Bedankt voor de hulp. Heb wel weer een volgend klein probleempje. Na flashen bios wil de datum niet hoger meer als 12, daarna begint alles weer op 1. Vervelend als het de 14de en hoger is. Iemand een idee??? Is trouwens een Amibios. Grtz Geert
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...