Ga naar inhoud

nieuw systeem (wat het uiteindelijk geworden is)


Aanbevolen berichten

Heb besloten om eens een upgrade door te voeren van mijn hardware, een totaal nieuwe samenstelling. Mijn vraag, heeft iemand ervaring met een dezer onderdelen of dingen over gelezen, gehoord, ... ? Zouden deze onderdelen goed samenwerken? enige complicaties?? Systeem is het volgende -Moederbord :ASUS P4p800-E Deluxe/Glan/SATA/8x865PE/Audio 7.1/RAID/USB2/1394 -CPU : Intel P4 3.0Ghz boxed 512K FSB800 -RAM : Apacer DDR 512Mb PC 3200 -videokaart : Saphire ATI Radeon 9800Pro AGP TV/DVI 128Mb DDR -geluidskaart : Creative SB audigy CS retail -DVD : Asus DVD 16/48 retail -CD : Aopen 52x32x52x16mb -Harde schijf : Maxtor 120Gb 8Mb, 7200rpm UDMA 133 en dit allemaal in een Chieftec maxy matrix black 360W Alle meningen of mededelingen zijn welkom PS : hoop dat ik in 't geode forum zit. DIT SYSTEEM ZAL HET DUS WORDEN (ONDERSTAAND) alles is besteld sinds vandaag moederbord : abit IS7-E (Intel 865PE, FSB800, Dual DDR, AGP8X, 5.1 audio, S-ATA) CPU : intel P4 3200Mhz 1024 cache FSB 800 Mhz DVD : NEX +/- lezer DVD : Plextor DVD +/- rewriter 12-8-16 HD : 2 x maxtor 80 Gb diamondmax plus 9 , 8Mb Buffer RAM : 2x 512Mb PC 3200, 400 Mhz (apacer) Video : sapphire radeon 9800 pro 256Mb DDR, DVI, TV out KAST : chieftec BX-01B-B-SL medium, zwart 360w alleen de videokaart kon wel een beetje op zich laten wachten qua bestelling, deze schijnen de laatste tijd moeilijk leverbaar te zijn wegens heel grote vraag ernaar
Link naar reactie
Ziet eruit als een heel mooi systeem. Kun je zeker een tijd mee vooruit. Dat advies voor een DVD brander ipv DVD speler is zeker te rade te nemen. Het kan handig zijn naast de dvd brander ook een cd brander te houden omdat cd brander sneller cd's branden dan dvd branders. En waarom een losse geluidkaart? De onboard kaart is toch ruim voldoende? Of heb je die voor specifieke zaken nodig?
Link naar reactie
[quote:6eb926d1af]zou je in plaats van een cd-brander niet een dvd-brander kopen?[/quote:6eb926d1af] thx voor deze raad, moet zeggen, momenteel heb ik totaal geen behoefte aan een dvd brander, echter in de toekomst zou dit kunnen veranderen en ik ben geschikt toch een 3-4 jaar door te boeren met deze samenstelling daarmee dat ze misschien een beetje overdreven lijkt op 't eerste zicht, is idd op dit moment een lichte overkill maar wil voor een tijdje safe zitten. [quote:6eb926d1af]En waarom een losse geluidkaart? De onboard kaart is toch ruim voldoende? Of heb je die voor specifieke zaken nodig?[/quote:6eb926d1af] tot deze conclusie ben ik infeite al zelf gekomen, denk dat ik die geluidkaart achterwege ga laten, infeite niet echt nodig en toch enekel euro's uitgespaard. thx for the advice
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...