Ga naar inhoud

Uitschakelen on-board GPU op ASUS A7N266


Aanbevolen berichten

[b:a56c12370a]Ik ben nu 3 dagen bezig erachter te komen hoe je de onboard GPU uitschakeld op de ASUS A7N266.... De optie zit tot mijn grote verbazing niet in de BIOS ! (1005.005 beta) Ik heb er nu een Sapphire Radeon 9800 pro ingezet. Hij detecteert nu de oude kaart als een "secondary Radeon 9800" ... Ik kan hem wel uitschakelen in Apparaatbeheer, maar netjes is het niet. Er moet toch een mogelijkheid zijn om dit hardwarematig te doen ? Handleiding geeft geen soelaas, ASUS faq ook niet... Petje af voor degene die hier een antwoord op heeft...[/b:a56c12370a]
Link naar reactie
[quote:d5d78ff9e5="sdh"]Weet je echt 100% zeker dat het [b:d5d78ff9e5]niet[/b:d5d78ff9e5] in het bios staat? Dus alle menu's doorgelopen? [offtopic] je sig is te lang; meer dan twee regels is niet toegestaan op dit forum. :wink:[/quote:d5d78ff9e5] [b:d5d78ff9e5]Absoluut, het staat er niet bij, ben er zeker 10x doorheen gelopen...[/b:d5d78ff9e5]
Link naar reactie
In de manual staat dat je in het BIOS wel een Primary VGA kaart kun kiezen onder Advanced>PCI configuration onder Primary VGA BIOS. Als je daar AGP VGA card kiest zou ie de 9800 als primary moeten zien. Ik kan alleen idd niet vinden waar je de onboard kaart moet uitzetten. Ik zie iig geen jumper of BIOS opties. Vergeet trouwens niet om het shared geheugen voor de onboard kaart op minimum te zetten (8MB) anders kost het allen maar werkgeheugen...
Link naar reactie
[quote:a02055ae7d="Captain_Kansloos"]In de manual staat dat je in het BIOS wel een Primary VGA kaart kun kiezen onder Advanced>PCI configuration onder Primary VGA BIOS. Als je daar AGP VGA card kiest zou ie de 9800 als primary moeten zien. Ik kan alleen idd niet vinden waar je de onboard kaart moet uitzetten. Ik zie iig geen jumper of BIOS opties. Vergeet trouwens niet om het shared geheugen voor de onboard kaart op minimum te zetten (8MB) anders kost het allen maar werkgeheugen...[/quote:a02055ae7d] [b:a02055ae7d]Klopt helemaal, dit heb ik wel gedaan, deze stond eerst op 32mb shared en ik had hem al teruggeschroefd naar 8. (voor altijd weg die 8...) De "AGP Radeon" had ik ook al als Primary ingesteld, verder werkt ie ook gewoon. Zou ie hiermee ook uitgeschakeld zijn ? Een jumper kon ik ook niet vinden op het moederbord. Dit is ook het 1e moederbord waarbij ik dit niet kan vinden, en uitgerekend ik heb dat bord....[/b:a02055ae7d]
Link naar reactie
[quote:ab82ac8571="GreyHornet"]weet je ook zeker dat die Secondary 9800 Pro , niet gewoon je nieuwe kaart is "?? , want elke nieuwe radeon kaart heeft er 2. ...[/quote:ab82ac8571] [b:ab82ac8571]Is dat zo ? (misschien domme vraag maar wat is daar de reden van ?) Dat zou dan betekenen dat het bord hem toch heeft uitgeschakeld, ik heb aangegeven in de bios wat de Primary bios van de videokaart is, de AGP kaart dus..[/b:ab82ac8571]
Link naar reactie
ja dat denk ik dan ook , aangezien er 9800 Pro secondary staat .. heb je ook performance problemen dan ? [quote:9f7ccfc79f]Ik heb een Ati Radeon kaart en ik zie in Windows bij apparaten beheer 2 videokaarten staan, hoe kan dat? Dat is normaal, ik geef als voorbeeld de Radeon 9500 en 9700. Als het goed is staat er dan bij apparaten beheer onder het kopje beeldschermadapters het volgende: - RADEON 9700/9500 SERIES - RADEON 9700/9500 SERIES Secondary Dit komt omdat de ATI Radeon kaarten 2 beeldschermen tegelijk kan aansturen. ATI heeft er voor gekozen dat Windows de videokaart om die reden 2 maal ziet ipv 1 maal De eerste is voor uw primaire display. De 2e voor uw secondaire display. Tijdens het instaleren van nieuwe drivers zal Windows dan ook voor beiden de drivers instaleren en het zelfde geld bij deïnstalleren, niets om zorgen over te maken dus. [/quote:9f7ccfc79f]
Link naar reactie
[quote:e1421924f2="GreyHornet"]ja dat denk ik dan ook , aangezien er 9800 Pro secondary staat .. heb je ook performance problemen dan ? [quote:e1421924f2]Ik heb een Ati Radeon kaart en ik zie in Windows bij apparaten beheer 2 videokaarten staan, hoe kan dat? Dat is normaal, ik geef als voorbeeld de Radeon 9500 en 9700. Als het goed is staat er dan bij apparaten beheer onder het kopje beeldschermadapters het volgende: - RADEON 9700/9500 SERIES - RADEON 9700/9500 SERIES Secondary Dit komt omdat de ATI Radeon kaarten 2 beeldschermen tegelijk kan aansturen. ATI heeft er voor gekozen dat Windows de videokaart om die reden 2 maal ziet ipv 1 maal De eerste is voor uw primaire display. De 2e voor uw secondaire display. Tijdens het instaleren van nieuwe drivers zal Windows dan ook voor beiden de drivers instaleren en het zelfde geld bij deïnstalleren, niets om zorgen over te maken dus. [/quote:e1421924f2][/quote:e1421924f2] [color=darkblue:e1421924f2]Volgens mij is mijn probleem opgelost als ik dit lees.. Performance problemen zijn er gelukkig niet. Overigens een top forum moet ik zeggen, hier valt nog een hoop te leren! Bedankt voor de hulp ![/color:e1421924f2]
Link naar reactie
[quote:cbc4c688b0="jayday"]Maar dit was denk ik meer een vraag van: iets vervangen voor het kapot is... Als je geen problemen hebt is er niets aan de hand...[/quote:cbc4c688b0] mmmm nee niet echt, het was meer onwetenheid over dit specifieke onderwerpje...en ik ben niet het type die problemen gaat afwachten..is met pc's nooit verstandig..normaal gesproken kun je in de bios gewoon je onboard kaart deactiveren, hier kan dat niet. Hooguit kun je aangeven wat je primary bios is..de AGP kaart dus. Er schiet mij nu te binnen dat ik ook kan kijken of het geheugen is vrijgegeven...als er geen geheugen meer wordt "geshared' zou dat kunnen betekenen dat ie echt niet meer wordt gebruikt..thx
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...