Ga naar inhoud

Disk boot failure


Aanbevolen berichten

Mijn PC start soms niet meer op en geeft de volgende boodschap: DISK BOOT FAILURE. Als ik wat aan de kabels naar de 2 harddisks duw dan start de computer wel op. Ik heb ook al nieuwe kabels getoken maar het probleem blijft hetzelfde. Kan dit de voeding zijn? De computer loopt soms ook vast tijdens een scan-of printproces. Zouden deze het probleem kunnen veroorzaken?
Link naar reactie
Voeding lijkt me nogal sterk, of het stekkertje moet niet meer goed in elkaar zitten. Doet de pc vooral bij zware belasting op hol slaan? of nog erger rebooten? Heb laatst soort gelijk probleem gehad waarvan de oorzaak nog steeds niet bekend is. Zero-fill op HDD was voor mij de oplossing. Enne, weet wel zeker dat je deze beter had kunnen plaatsen bij ANDERS ( hardware)
Link naar reactie
De harddisk is een Maxtor 6Y080P0 schijf van 80 GB. Ik heb de kabels op de harde schijf en op het moederbord aangeduwd. Wat het intens gebruik betreft is het zo dat de computer inderdaad wel eens durft vastlopen of heropstarten. Ik had hieraan nog niet zo gedacht. Daarstraks was ik foto's aan het scannen en liep alles vast. Ik moest heropstarten en toen had ik het probleem weer. De scanner 'HP Deskjet 5P+' en printer 'HP 890 C' hebben geen drivers voor XP maar werken hier toch op. Zou dit het probleem kunnen veroorzaken? Wat betekent zero-fill op harddisk toepassen? Ik heb ook geen diskette in het station zitten
Link naar reactie
[quote:e32bcec662="leoke"] Mijn PC start soms niet meer op en geeft de volgende boodschap: DISK BOOT FAILURE. Als ik wat aan de kabels naar de 2 harddisks duw dan start de computer wel op.[/quote:e32bcec662]Wanneer krijg je dit? Na de POST? (memorey check enzo) tijdens laden van windows? Als dat het geval is dan zit de kabel zo los dat hij de boot disk niet kan vinden, als ik mijn C: (niet mijn windows) eruit trek zegt mun PC ook dat hij niks kan vinden om te booten. [quote:e32bcec662="leoke"] De computer loopt soms ook vast tijdens een scan-of printproces. Zouden deze het probleem kunnen veroorzaken?[/quote:e32bcec662]Ik weet niks van scannen maar als ik iets print schiet ineens het procesor gebruik naar 100% en gaat alles heel stotterend tot hij klaar is, misschien dat je PC daarop vast loopt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...