Ga naar inhoud

BIOS van ECS Elite Group mainboards


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik moet voor iemand per mail uitleggen hoe hij in de bios kan instellen om vanaf cd-rom op te starten. Het enige wat ik weet is dat deze persoon een mainboard heeft van ECS Elite Group. Is er iemand met ervaring met mainboards van dit merk? Welke bios wordt er gebruikt voor deze mainboards, zoals Award, Phoenix e.d? Of worden er meerdere merken gebruikt. Anders kan ik niet duidelijk uitleggen over hoe dit in te stellen ('t is een noob op dit gebied) Bedankt voor jullie reactie(s) in ieder geval.
Link naar reactie
Ik heb op de prut PC een ECS P6BAT-A+ gwoon 889955X (in overdreven vorm) del tijdens het opstarten. Dan kom je in de bios. Ga naar bios features setup en druk op enter. Ga dan naar boot sequence. Met page up en down kan je instellen van CDROM SCZI A C en alle andere schijven. Zorg dat er in iedergeval CDROM instaat. http://specs.tweak.to/9816
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties tot dusver. De persoon in kwestie gaf een nogal bizar antwoord op mijn vraag van welke processor het systeem is voorzien. 'Het was eerst een Pentium 3 maar dat is nu een Pentium 4 geworden.' :roll: Dus ja, dan weet ik nog niks. Is het nu een Pentium 3 of 4? Zelf gok ik maar op een 4 :D Ook zei hij dat de PC een ProMedia is, model SPS 250 20 XF. Hier kan ik echter niks over vinden op internet. Hij heeft er verder niet zoveel verstand van dus ik twijfel er ook aan of zijn informatie omtrent het model PC wel klopt.
Link naar reactie
[quote:4ab26d5dca="sdh"]Ik heb een ECS K7S5A gehad, die had een BIOS van American Megatrends. Dat was trouwens geen ingewikkeld BIOS. :)[/quote:4ab26d5dca] mee eens : het is best makkelijk Ik een pc met een K7S5A Pro die heeft AMI. RTFM geeft aan : 1 als de Pc opstart de DEL toets indrukken (de pc geeft het ook aan) 2 Ga naar de Advanced Sertup Page 3. Daar zie je staan 1st boot device 2nd boot device 3rd Boot device Other Boot device. Daar kan hij het eea veranderen met +/- of pgUp /pgdn dat staat ook op het scherm succes
Link naar reactie
je kan bijna geen simpelere mobo hebben, zeker wat betreft het BIOS, heb nog steeds in mijn 2°pc een ECS K7S5A Pro, en deze werkt nog perfect en zal ook hier de link doorgeven van de voor handen zijnde biossen, en een forum uitsluitend voor dat Mobo http://www.ecsusa.com/downloads/k7s5a_pro.html http://p199.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum veel succes elie
Link naar reactie
[quote:f2ee1a41c3="turbulence"]mailen? waarom neem je geen contact op met hem/haar via de telefoon oid? dit is veel makkelijker communiceren dan via mail. zo kan je direct anticiperen op wat hij/zij ziet of verteld... vaak is het gewoon iets in de trend van ''bios options, of basic options''[/quote:f2ee1a41c3] Tja, inderdaad, bellen is makkelijker. Maar het was voor een collega en die moest het weer doorgeven aan haar man, want die moest het oplossen 8) Ik ken die vent niet eens en had bovendien geen telefoonummer toen ik er eenmaal aan wilde beginnen. Wat ik nu heb gedaan is een beschrijving gemaakt per mail, niet alleen over de bios maar ook over allerlei andere zaken die moesten gebeuren. Het is allemaal gelukt hoorde ik gisteren. Jullie ook bedankt voor de info wat betreft de ECS mainboards. Ik heb aan de hand daarvan ongeveer uitgelegd hoe hij in de bios kon komen en dat in te stellen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...