Ga naar inhoud

ASUS A7V880 probs


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb pas ASUS A7V880 gekocht, een mainboard met Socket A en dual channel DDR 400 enzo... http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v880/overview.htm ik heb er mijn oude CPU (Athlon XP 2000+ op 1666MHz) en RAM (2 latjes van 256MB PC 266, 1 single sided en 1 double sided) in gestoken omdat ik momenteel geen geld heb om die te upgraden. Nu als de PC heeft afgestaan en ik zet hem op (duurt ff voor dat e beeld geeft) dan komt er op: "memory initalization or CPU overclocking failed Press F1 to go to SETUP Press F2 to load SEtUP defaults" ik had mijn BIOS al ingesteld en CPU detection op default, nu blijkt dat de FSB elke keer terug op 100 staat en de CPU maar 1250MHz is, als ik die op 133 zet gaat ie terug naar 1666MHz, en ik save dat en ga dan naar windows. tot dat ik PC afzet en terug opzet, is het weer hetzelfde (behalve als ik gewoon herstart or reset doe) het ligt niet aan niet opgeslagen data oid, want de andere settings zijn nog hetzelfde... iemand hier een oplossing voor? heb namelijk BIOS al geupdate... en vind er weinig op in google (vanwege de nieuwheid van het mobo) dat is 1 prob, nu het andere: als ik shutdown doe, dan gaat alles goed tot dat hij moet afslagen, dan lijkt het dat hij meerdere malen reset en dan terug opstart, ik moet dan 4sec op de powerknop duwen voor hij uitspringt.... leuk, die nieuwe dingen :/
Link naar reactie
Hij staat op manueel omdat ik de FSB dan kan op 133 zetten ipv 100 (dan wel elke keer, maar de manual stand onthoud hij). Op auto gaatie ook naar 100 Ik heb de laatste BIOS al van de eerste keer ik dit merkte, maar niet geholpen. De reden dat de BIOS zelf ziet dat er iets niet juist is is al een vermoeden. maar er staat in de text "overclocking prob" maar hij underclockt.... Omdat het nog het laatste mobo is dat ASUS uitgebracht heeft en dus relatief nieuw is zijn er nog geen oplossingen voor te vinden, ik heb gezien dat er veel mensen zijn die dit mobo gebruiken maar er geen prob mee hebben, het heeft waarschijnlijk te maken met de RAM of CPU (oude zooi) die ik erop gebruik, zou naar de specificaties toch ermee moeten werken ....
Link naar reactie
staat uit, gaf trouwens probs, omdat m'n reepjes niet identiek zijn. ze steken in de eerste 2 sleuven. heb verder geen last meer gehad van crashen of dergelijke mischien zijn ze niet compatible met het mobo... is moeilijker na te gaan omdat er in de manual en site alleen wordt verwezen naar tabellen met DDR 400 zou eens met andere latjes kunnen proberen ofzo...
Link naar reactie
Vind het toch raar dat de FSB naar 100MHz gaat, zou je denken dat het niets met de RAM te maken heeft. Mischien zou je dan denken dat die vast aan elkaar hangen ivm de snelheid, maar heb "asynchronious frequency" aan staan in de BIOS, en ookal af gezet... Normaal steek ik altijd de double sided in het eerste slot, maar ben nu niet zeker of ik het anders heb geprobeert, zal een aantal mogelijkheden uitproberen...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...