Ga naar inhoud

Hoge toon harde schijf


Aanbevolen berichten

lijkt me verstandig jah..om in ieder geval al je belangrijke dingen op een andere schijf of een DVdtje te zetten...voor de zekerheid he.. Laatst heb ik 2 schijven op mijn vloerkleed gezet, daarna deden ze het niet meer, (ik denk door landing van het vloerkleed of zo..zou dat kunnen, dat ze daardoor beschadigd raken?) en dan merk je hoe belangrijk het kan zijn om je belengrijke bestanden op te slaan..doe dat...want het is niet leuk om alle dingen kwijt te zijn...zoals ik..:(
Link naar reactie
[quote:466ce50687="Alexander Online"]Ik vind t wel vrij warm, de hd, koel m eens wat beter, mss helpt dat?[/quote:466ce50687] de hd is niet warm zei ik al, die sensor zit op de mobo (sys nu net na aangaan 40/50 maar lager gaat ie toch nie door die p4 2,53) edit: zag aan zijkant pc veel stof, heb hem ff open gehaald en alle vents schoongemaakt incl 3d kaart. Scheelt weer 3 graden. Maar hd's nog steeds kamertemperatuur. Is die lager niet te vervangen??? (de 2e maakt ook wel een soort lawaai maar die hoor je niet met de case dicht)
Link naar reactie
[quote:1c5b07fd73="gerben"]Zou kunnen wijzen op een versleten lager (laatste blinkje voor de dood). Begin alvast maar met backuppen.[/quote:1c5b07fd73] Ga met Gerben mee : je kan ook bij de maker van je HD de diagnostic tool downloaden, die gebruiken ze zelfs ook. Ze hebben meestal ook een repair functie in zich, bij een Maxtor heb ik een HD zo wel eens weer op orde gekregen
Link naar reactie
had ondertussen (doorverwezen na 15 min zoeken op ibm site naar hitachi) de OGT-diagnostic Tool geprobeerd maar daar krijg ik log write error. Niet vreemd als dat programma naar 1 HD te schrijven en de andere uitzet als ze hij zelf al RAID 0 set 0 detecteerd... Stom dat ie dat dan probeerd :-? drive fitness nu ook gedownload maar die maakt een floppy en die pakt windows xp niet.
Link naar reactie
[quote:2634b8387a="gerben"][quote:2634b8387a]Download Windows diskette creator (2,120KB) - creates DOS bootable diskette | Readme | Having trouble creating the bootable diskette?[/quote:2634b8387a][/quote:2634b8387a] *zucht* windows xp heeft geen dos en als je ff met de install meekijke kopierd ie dos2000 mee maar windowsxp kan die dus niet runnen. De hele usersmanual is ook geschrven voor IBM dus zal al wel wat jaartjes oud zijn(aangezien hitachi iig 1 jaar ipv ibm is).\ Windows ziet het ding gewoon niet als bootable.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...