Ga naar inhoud

Laatste check voor pc :)


Aanbevolen berichten

Eindelijk heb ik een beetje geld dus kan ik een pc’tje kopen. Wil voor de zekerheid weten of ik nog iets beters kan doen, dus als iemand even naar de vragen onder de producten wil kijken, graag :D [b:3223b7b389]AMD Athlon Processors / AMD Athlon XP 2500+ (1,83GHz, 512KB) +- 75euro Processorkoeling / Cooler Master Aero 7 Lite (Socket A) +- 12euro (dacht ik)[/b:3223b7b389] Meer koeling of andere koeling? (overclocken naar 3200+) [b:3223b7b389]Socket A moederborden / MSI K7N2 Delta-L, nForce2 (Lan, Sound) +- 60euro[/b:3223b7b389] Beter mobo? (niet zo veel eisen maar iig geschikt voor 3200+) [b:3223b7b389]Sapphire / Sapphire Radeon 9800 Pro 128MB +- 200euro[/b:3223b7b389] Spellen als D00M# en HL2 wil ik er toch wel graag op spelen, niet alles op high maar gewoon speelbaar. GAAT DAT LUKKEN met de rest v/d specs? [b:3223b7b389]2X DDR SDRAM geheugen / 512MB PC3200 DDR (Kingston) +- 90euro X 2 = 180euro[/b:3223b7b389] Is 1 X 512mb om te beginnen genoeg? PC3200 is goed toch? Miss ander merk? [b:3223b7b389]Computer Voedingen / Tagan TG380-U01 380W PSU +- 60euro[/b:3223b7b389] Miss overkill? Iemand beter idee wat niet duurder is dan deze, stil vind ik toch redelijk belangrijk maar zoiets als Zalman hoeft niet. Wat hier onder staat komt er nog bij, miss upgrate’s van extra HD, maar voorlopig geen extra zware hardware. Iets vergeten? Netwerkaart, MX310 muis en std keyboard, CDrom, Software, Speakers, Brander, HardDisk, Monitor, Case, Headset ;), heb ik al. Iemand nog tips waar ik het best kan bestellen? Oja, ben nogal een beginner met pc's :), dus wacht miss een tijdje met het overclocken (of ist echt een eitje?) maar zal ik veel verschil merken als ik zonder oc maar wel 2 X 512mb HalfLife 2 speel of DOOM3 of kan ik dat sowosi vergeten :cry:
Link naar reactie
Ziet er netjes uit! :D Niet veel op in te brengen...alleen dit: - Voeding is zeker geen overkill, dat is alleen maar makkelijk voor in de toekomst als je nog eens wilt upgraden bijvoorbeeld. -1024MB werkt denk ik stukken beter met games als Half Life 2 en Doom III. 512MB moet ook nog wel lukken, maar ikzelf zou gewoon voor 1024mb gaan. -De Athlon XP 2500+ heb je zo overgeclockt naar de 3200+. Alleen FSB en misschien voltage ff omhoog doen. Zal wel ff goede CPU koeler kopen. -Let erop bij de 9800PRO dat je de 256-bits variant neemt, en niet de 128-bits. Dit kan namelijk heel wat schelen. -Waar je bestellen wilt hangt helemaal af van je zelf. Ikzelf vind Gistron erg goed. Goedkoop en zeer snelle levering. Salland schijnt ook erg goed te zijn, heb er alleen zelf geen ervaring mee.
Link naar reactie
[quote:045fd89329="sdh"]Ziet er netjes uit! :D Niet veel op in te brengen...alleen dit: - Voeding is zeker geen overkill, dat is alleen maar makkelijk voor in de toekomst als je nog eens wilt upgraden bijvoorbeeld. [b:045fd89329]oke :D [/b:045fd89329] -1024MB werkt denk ik stukken beter met games als Half Life 2 en Doom III. 512MB moet ook nog wel lukken, maar ikzelf zou gewoon voor 1024mb gaan. [b:045fd89329] ik zal eerst wel 512mb kopen, kan er altijd nog by tegen de tijd dat HL2 uitkomt.[/b:045fd89329] -De Athlon XP 2500+ heb je zo overgeclockt naar de 3200+. Alleen FSB en misschien voltage ff omhoog doen. Zal wel ff goede CPU koeler kopen. [b:045fd89329]is die cooler uit me 1e post goed genoeg?zo niet wlke niet al te duure wel. en meer coolers zijn overbodig?[/b:045fd89329] -Let erop bij de 9800PRO dat je de 256-bits variant neemt, en niet de 128-[b:045fd89329]bits. Dit kan namelijk heel wat schelen. yup, zal ik op letten.[/b:045fd89329] :D -Waar je bestellen wilt hangt helemaal af van je zelf. Ikzelf vind Gistron erg goed. Goedkoop en zeer snelle levering. Salland schijnt ook erg goed te zijn, heb er alleen zelf geen ervaring mee. salland ziet er idd goed uit :D [/quote:045fd89329]
Link naar reactie
Volgens mij is dat wel een goede cooler. Dat begrijp ik tenminste uit verschillende reviews op [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=CoolerMaster+Aero+7+Lite+&btnG=Zoeken&lr=lang_nl] Google[/url] Dit is em toch? [img:cee23212ee]http://www.new-generation.nl/media/coolermaster_aero_7_lite.jpg[/img:cee23212ee]
Link naar reactie
nog iemand anders tips of wat aan te of op te merken, tis immers voor MY als kleine jongen :D een vrij groot bedrag :0 ik heb voor een ander mobo gekozen zodat ik alles by pczaak.nl kan bestellen. asus A7N8X-X FSB tot 400 3x DDR tot 400/3200 prijs 66euro ipv Socket A moederborden / MSI K7N2 Delta-L, nForce2 (Lan, Sound) +- 60euro
Link naar reactie
[quote:db94b54fd1="evisu"]welke kan ik beter nemen http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=1057 of http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=762[/quote:db94b54fd1] Tussen die twee zou ik de MSI nemen, omdat ie gewoon over Dual-Channel beschikt. Maar als je een beetje degelijk geluid wilt wel een losse geluidskaart erbij kopen, want toen ik hoorde wat voor crap er bij mij uitkwam, heb ik snel mijn goede oude Soundblaster er weer ingedaan. Inmiddels trouwens een 5.1 Live, maar dat is bijzaak :)
Link naar reactie
Vragen stellen kan geen kwaad dus nog maar 1 :) Zalman ZM300B-APS (ATX, 300 Watt) of de tagen (zie 1e post) zalman is natuurlijk een beter merk, is daarom die 300W genoeg, of niet? het gaat er om dat hy dit natuurlijk houd en eventueel upgrade van dvd brander + HD, maar geen HELE grote veranderingen. doet de zalman dat ook goed genoeg met ze 300W die kan ik namelijk voor een leuk prijsje vinden.
Link naar reactie
[quote:de1a204517="evisu"]Vragen stellen kan geen kwaad dus nog maar 1 :) Zalman ZM300B-APS (ATX, 300 Watt) of de tagen (zie 1e post) zalman is natuurlijk een beter merk, is daarom die 300W genoeg, of niet? het gaat er om dat hy dit natuurlijk houd en eventueel upgrade van dvd brander + HD, maar geen HELE grote veranderingen. doet de zalman dat ook goed genoeg met ze 300W die kan ik namelijk voor een leuk prijsje vinden.[/quote:de1a204517] Als het op voltages aankomt wint de tagan het toch echt wel van de Zalman, want de tagan staat bekent bij Overklokkers om een zeer stabiele voeding, en een Zalman niet, ik bedoel, die zie je overklokkers nooit nemen om de stabiele rails. Zelf zou ik de tagan nemen, omdat je dan 380 watt hebt. 300 watt is misschein toch een beetje krap als je nog wat zou willen upgraden. Hij trekt het denk ik wel, die zalman, maar voor overklokken is die tagan toch zeer leuk.
Link naar reactie
De Tagan werkt prima, 380 Watt mag misschien veel lijken, maar beter iets teveel dan dat je door je voeding beperkt wordt ;) De Tagan is verder ook nog eens echt stil. Kheb een Tagan TG480-U01 in m'n systeem zitten, ik hoor de fans ervan pas als ik op ~ 15 CM afstand zit, dat is niet omdat m'n systeem meer lawaai maakt, want dat doet t niet :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...