Ga naar inhoud

1600+ core voltage (uitleg iemand?)


Aanbevolen berichten

Ik heb een athlon xp 1600+ en de cpu core schommelt van 1.79~1.80v Dit terwijl deze 1600+ bedoelt is om op 1.75, ik heb de core trouwens niet zelf ingesteld op 1.79v ! Maar dit was standaard bij installatie op moederbord. kan iemand dit verklaren?/kan het kwaad? Ik kan wel de core voltage terrug brengen tot 1.75 maar weet niet of dit verstandig is. Mijn moederbord is een epox 8kha+ met viakt266a chipset. daniel
Link naar reactie
Het voltage dat je instelt is bijna nooit het voltage dat je ook meteen krijgt. Dit komt door de manier waarop het circuit is opgebouwd op je mobo. Meestal valt het voltage net wat hoger uit, maar af en toe ook wat lager... Op zich kan dit geen kwaad. Het is maar een kleine verhoging. Zolang het voltage maar stabiel is, dat is het belangrijkste. Kleine schommelingen mogen wel optreden, maar als je schommelingen van 0.1V meemaakt dan kan het zijn dat je voeding het niet trekt... Extra voltage geeft wel wat extra warmte...
Link naar reactie
Bij een goed en stabiel moederbord/voeding en de juiste instelling MOET de spanning klopen. Heeft niets te maken met de techniek die word gebruikt aangezien het veranderen van de spanning bij een hogere of lagere stroomopname alleen verwijst naar een instabile omgeving en zeker niet juist is of normaal. juist het gebruik van de niet liniaire spanningrelaars moeten dit soort problemen voorkomen.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...