Ga naar inhoud

Opstarten pc zorgt voor veel piepjes, uiteindelijk hangen.


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Mijn pc doet zeer vreemd. Het is moeilijk uit te leggen, daarom vertel ik per actie wat er gebeurd bij het opstarten: - pc 'aan' - ramteller loopt - hardware wordt gevonden - pc maakt 3 piepjes kort achter elkaar (morse idee), beeld gaat op zwart - ENTER, pc loopt verder en vind bootdevice (floppy) - pc maakt 3 piepjes kort achter elkaaR, beeld gaat op zwart - ENTER, opstart floppy begint - halverwege opstart floppy: 3 piepjes kort achter elkaar, beeld gaat op zwart Gevonden problemen: - één van de RAMkaartjes is stuk. (2x 64) pc telt nu nog maar 64 RAM. af en toe 98. Kaartje verwijdert: geen effect - één harde schijf is stuk (volgens pc). HD verwijdert: geen effect. Door alles los te koppelen is het probleem nog steeds daar. Er zijn twee mogelijkheden: - videokaart is stuk - netwerkkaart zorgt voor hardwareconflict Gisteren liep alles nog als een zonnetje. Vanmorgen heb ik zelfs nog even een OS geinstalleerd. Note: Gisteravond om 23.00 uur installatie van W2k gestart. Hiermee ben ik vannochtend verder gegaan. PC bleef hele nacht aan. PC (PII) heeft een 220 Watt voeding. - Kan mijn CPU doorgebrand zijn? - Is de voeding te zwaar? (inmiddels voor een 92 Watt verwisseld: geen effect) - Iemand een idee wat er mis kan zijn? d.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...