Ga naar inhoud

Probleem bij abit IC7 G Max2


Aanbevolen berichten

Ik heb een zeer vreemd probleem met mijn pc. Regelmatig word om de een of andere reden mijn dvd-speler niet meer gevonden onder windows, in het bios is er niets aan de hand en wordt hij wel gevonden. De enigste oplossing om deze terug te zetten is de chipset-drivers opnieuw installeren. Ik vind dit toch allemaal bizar. Verder verloopt ook het opstarten van de pc niet zoals het hoort, alles loopt goed tot het moment dat windows geladen wordt, vlak na het windowslogo met het blauwe balkje duurt het merkbaar lang voor je het aanlogvenster van win te zien krijgt. De windows werd pas opnieuw geïnstalleerd dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Aangezien de pc de laatste tijd wel meer kuren heeft (windows is op een keer corrupt geraakt door gewoon af te sluiten) denk ik aan een hardware probleem. Echter in de pc winkel beweren ze dat ze niets kunnen vinden, ze hebben er al eens een HD van hun ingezet en alles werkte toen. Ik denk dat de problemen begonnen zijn toen mijn HD stuk geraakte (slechte clusters, regelmatig herstellen met chkdsk via recovery console nodig, tot dit op een bep niet meer lukte, nieuwe HD geplaatst.) Wat denken jullie? Mijn systeem MB Abit IC7-G Max 2 OS Win XP pro sp1 Laatste chipset drivers Version: 6.0.1.1002 Bios revisie 2.0 HD Maxtor 6Y160M0
Link naar reactie
Je kunt het geheugen controleren met memtest86. Mijn pc had laatst het probleem dat Windows niet meer wilde opstarten. Na een nieuwe installatie ging het dan een paar weken goed. Uiteindelijk heb ik het moederbord vervangen door een exemplaar van hetzelfde type, sindsdien nergens meer last van gehad. Maar dat was min of meer een gelukkige gok... Het zou kunnen dat jouw moederbord op een vergelijkbare manier brak is en dat de drivers daardoor problemen krijgen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...