Ga naar inhoud

hulp nodig met koeling


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb al een tijdje een nieuwe pc. Geen grote problemen. Maar nu zie ik dat mijn Club3D Radeon 9800 XT tot 75 graden celcius warm wordt... dat is te warm lijkt me :( Op z'n laagst is de temp 66 graden. Mijn processor en system temperatuur zijn steeds rond de 40 graden, als de Athlon 64 3200+ op 800mhz loopt met Cool & Quiet. Als de processor zwaar wordt belast en weer op 2000mhz loopt komt de temperatuur tot zo'n 55 graden. Dit lijkt mij vrij normaal Verder heb ik een Zalman koeler op de processor en de koeling voor de grafische kaart is degene die er al opzat. Dit is de opstelling in mijn KingWin kast: [img:aa1c1542df]http://home.hccnet.nl/w.gieteling/PC/pc5.GIF[/img:aa1c1542df] De voeding is de Zalman ZM400B-APS. De fan die daar in zit wordt geregeld door de voeding zelf, de fan draait alleen hard als de voeding warm wordt. Die zorgt dus nauwelijks voor airflow. Blijft over de 3 casefans. Nummer 3 en 1 heb normaal aan staan. Als ik 1 en 2 aan heb staan maakt het raar geluid en het zorgt niet voor lagere temperaturen. Ik wil dus iets aan die grafische kaart temperatuur doen, 75 graden is veels te hoog. Ik heb al een Zalman HP80D-HP met ZM-OP1 besteld en ik hoop dat die zorgt voor een lagere temperatuur. Maar met de normale koeler zou het toch ook mogelijk moeten zijn om een lagere temperatuur te krijgen. Heeft iemand dit probleem eerder gehad en heeft iemand een oplossing? De kast ziet er trouwens zo uit: [img:aa1c1542df]http://www.hightekpc.com/reviews/kt424/tray.jpg[/img:aa1c1542df]
Link naar reactie
over het algemeen worden videokaarten warmer dan CPU. de videokaarten zijn daar voor gemaakt dus kan de temp hoog oplopen. je moet het dus niet gaan vergelijken met een temp van de CPU. (dit maak ik uit jou verhaal op) maar je kan idd een andere koeler er op zetten. de temp zal wel zakken. maar zolang je er geen last van hebt. zoiets als artifacts of rare strepen enz...enz.. dan is het goed.
Link naar reactie
Ik weet dat een videokaart behoorlijk warm kan worden, maar 75 graden vind ik toch te warm. Ik hoor van allerei mensen dat het te warm is. Ik vergelijk het ook niet met de cpu temp. De laatste tijd is mijn pc een beetje instabiel, het loopt een paar keer per dag vast.. Waar ik op doel is, hoe moet ik de fans plaatsen zodat de temp van de videokaart omlaag gaat?
Link naar reactie
[quote:983fa0501e="Artjuh"]Ik weet dat een videokaart behoorlijk warm kan worden, maar 75 graden vind ik toch te warm. Ik hoor van allerei mensen dat het te warm is. Ik vergelijk het ook niet met de cpu temp. De laatste tijd is mijn pc een beetje instabiel, het loopt een paar keer per dag vast.. Waar ik op doel is, hoe moet ik de fans plaatsen zodat de temp van de videokaart omlaag gaat?[/quote:983fa0501e] Nou, zoals ze staan. Je hebt nu en goede airlfow. Misschien lichtelijke overdruk, maar zeker wel oke.
Link naar reactie
nou opzich is de airflow in je kast goed, zit de koeler van je 9800XT wel goed vast?? moet je hem er ff goed opdrukken. of iemand met meer kennis daarvan erbij halen. :wink: ennu je kan proberen om je hardeschijf wat meer uit de flow te halen door hem wat hoger te plaatsen of de onderste wat lager te doen dat kan wel iets schelen. je moet het maar ff (of mag) proberen. :wink: succes ermee :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...