Ga naar inhoud

Computer start niet door! Hulp gevraagd (snel!)


Aanbevolen berichten

Waarde mensen, Eén van de computers van de pc van mijn vader wil niet meer doorstarten. Het probleem is dat bij het opstarten het Award Bios één lange toon en daarna 3 korte toontjes ten gehore brengt. Daarnaast verschijnt er niets in beeld. (hoewel je kunt zien dat het beeldscherm eventjes aanspringt bij het indrukken van de startknop). Verder gaat netjes het numlock ledje op het toetsenbord branden. Echter gebeurt er verder geheel niets, de floppy ratelt nog wat, de HD niet. Nu zag ik op een site op het internet dat bij een award-bios de 1 lange toon en de 3mailige korte toon erop zou duiden dat er een keyboard-probleem is: nou, ik kan het niet vinden! (kabels etc. gecontroleerd). 1 lange toon en 2 korte zou duiden op een video-probleem, wat me logischer lijkt aangezien er niets op het scherm verschijnt. Echter zou het me ook niet verbazen als de processor of iets dergelijks de geest heeft gegeven. Nu is mijn vraag: wat is de oorzaak hiervan en wat te doen? Het betreft de volgende pc: Jetway 542B moederbord Savage Pro videokaart Windows '98 verder normale zaken als beeldscherm/printer etc. Bij het toetsenbord valt op dat het een oude aansluiting betreft: een grote ronde aansluiting. De muis is aangesloten via een klein verloopje. Alvast bedankt!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...