Ga naar inhoud

Boxed AMD cpu, thermal pads, Palomino recycling


Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met het laten lopen van een Athlon XP met een afgebrokkelde core? Werkt een thermal pad daar misschien beter dan koelpasta? Ik heb een Palomino 1700 met twee beschadigingen aan de core: Een hoekje er uit en vlakje uit de boven aan een van de korte zijden... Is natuurlijk niet best maar is het ding is (nog) :lol: niet dood. Is het verder niet vreemd dat je in Nederlandse computerwinkels nauwelijks door AMD aanbevolen thermal pads kunt kopen? Je kunt wel een CPU met AMD koeler krijgen, terwijl in de bijgesloten handleiding dan staat dat je garantie vervalt als je niet het door AMD geleverde spul gebruikt!? (Als je de CPU een keer wilt of moet herplaatsen bijvoorbeeld)
Link naar reactie
[quote:aae27cf62c="biomass"]Wie heeft er ervaring met het laten lopen van een Athlon XP met een afgebrokkelde core? Werkt een thermal pad daar misschien beter dan koelpasta? Ik heb een Palomino 1700 met twee beschadigingen aan de core: Een hoekje er uit en vlakje uit de boven aan een van de korte zijden... Is natuurlijk niet best maar is het ding is (nog) :lol: niet dood. Is het verder niet vreemd dat je in Nederlandse computerwinkels nauwelijks door AMD aanbevolen thermal pads kunt kopen? Je kunt wel een CPU met AMD koeler krijgen, terwijl in de bijgesloten handleiding dan staat dat je garantie vervalt als je niet het door AMD geleverde spul gebruikt!? (Als je de CPU een keer wilt of moet herplaatsen bijvoorbeeld)[/quote:aae27cf62c] 9 van de 10 keer zijn ze gewoon dood, en kun je ze evt nog recyclen naar sleutelhanger oid. ik heb wel eens gelezen dat er mensen zijn bij wie de cpu het nog gewoon deed, maar die kans is wel uitermate klein. en over die garantie; die moet je met een korreltje zout nemen. vaak nemen de webshops de garantie al weg van de CPU op het moment als jij hem zelf plaatst. dan kun je er donder opzeggen dat de garantie in hun ogen komt te vervallen, en heb je geen poot om op te staan. daarnaast, hoeveel jaar garantie geeft AMD op de cpu? bij normaal gebruik gaat haast geen enkele cpu kapot, dus je hebt weinig te vrezen.
Link naar reactie
[quote:8a33bc12f5="pcguy"]En als ze de garantie wegnemen dan zeg je toch dat je braaf een boxed koeler hebt gebruikt :P Is bij mij weleens iemand ingetuint. :oops: En wat betreft die thermal pads, je kan koelpasta ervoor in de plaats doen en die thermal pad eraf laten. :lol:[/quote:8a33bc12f5]dan moet je wel een garantie boekje hebben van AMD/certificate of authenticity
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...