Ga naar inhoud

moederbord.


Aanbevolen berichten

1. is er veel kwaliteits verschil tussen: een Asus moederbord of een Gigabyte moederbord ? 2. zijn er nog andere goede hardware site's zoals Alternate? 3. Ik heb wat moeite met het uitkiezen van een grafische kaart. ik ben geen gamer maar wil af en toe wel een spel goed kunnen spelen en wil nog wel een tijdje met de kaart vooruit wat is een goede keus? alvast bedankt voor de reacties. Tim
Link naar reactie
1. Asus en gigabyte maken allebei goede moederborden. Maar als je er een wil kopen kijk dan ook eens naar: MSI, epox, chaintec, shuttle, abit en dfi. En wat bedoel je precies met 2? winkels? hier een paar: www.eynstein.nl www.pczaak.nl www.icomputers.nl www.komplett.nl (niet zo'n goede ervaringen mee als ik eerlijk ben) www.tweakstore.nl www.completer.nl www.perfect-systems.nl Kijk ook eens in de shop survey op www.tweakers.net :wink:
Link naar reactie
[quote:18be0fd8bd="misterduijn"]3. Ik heb wat moeite met het uitkiezen van een grafische kaart. ik ben geen gamer maar wil af en toe wel een spel goed kunnen spelen en wil nog wel een tijdje met de kaart vooruit wat is een goede keus? alvast bedankt voor de reacties. Tim[/quote:18be0fd8bd]Wat is je budget voor de kaart? Ik weet niet hoe het zit met AA en AF enzo, en op wat voor resolutie je wilt spelen.
Link naar reactie
[quote:a298b60b1a="misterduijn"]1. is er veel kwaliteits verschil tussen: een Asus moederbord of een Gigabyte moederbord ? 2. zijn er nog andere goede hardware site's zoals Alternate? 3. Ik heb wat moeite met het uitkiezen van een grafische kaart. ik ben geen gamer maar wil af en toe wel een spel goed kunnen spelen en wil nog wel een tijdje met de kaart vooruit wat is een goede keus? alvast bedankt voor de reacties. Tim[/quote:a298b60b1a] 1) in principe wel vind ik ja. Asus borden zijn imho stabieler en clocken vaak redelijk goed over. wat voor moederbord ben je nodig? voor welk socketplatform? AMD, Intel, 64 bit? 3) beetje futureproof vind ik dan toch wel een 9800 pro, of evt XT. kun je tenminste weer een tijdje mee vooruit. [quote:a298b60b1a]AF staat voor A..... Filtering [/quote:a298b60b1a] Anisotropisch :wink:
Link naar reactie
Ik sluit me aan bij sdh. Een Radeon 9800PRO voldoet uitstekend. Het is wel een beetje een kwestie van smaak, want andere mensen vallen weer meer voor de chipsets van nVidia. Maar als je een beetje beeldverbeterende functies wilt gebruiken zoals anti-aliasing en anisotropische filtering na is de 9800PRO de snelste, ten opzichte van een gelijkwaardige chip van nVidia. Let wel op dat je een kaart koopt met BGA geheugen en een 256 bits bussnelheid. Let er wel op dat ik laatst in de Computer! Totaal heb gelezen dat sinds de komst van de nieuwste generatie grafische kaarten de chipsets van ATI en dan met name de Radeon 9800PRO moeilijker leverbaar kunnen zijn. Verder is mijn keus voor een mainboard altijd een Gigabyte. Snel, betrouwbaar, redelijk geprijsd en altijd een uitgebreide set features, zoals overklokmogelijkheden in Windows, en een uitgebreide set aansluitingen. Maar dit is ook weer heel persoonlijk, iemand anders kan zweren bij een Epox, en weer een andere houdt het liever op een MSI. Grtz. Jan Willem
Link naar reactie
[quote:476299725b="misterduijn"] idd vraag niet helemaal goed gestelt. ik bedoel winkels. [/quote:476299725b] Een goede, uitgebreide site van een (web)winkel met een redelijk prijspeil: http://www.sallandautomatisering.nl/default.jsp Minder geavanceerde sites, maar wel goede winkels voor onderdelen die nog niet genoemd zijn: http://www.gistron.com/ http://www.yorcom.nl Qua moederbord hang ik meer naar Abit en AOpen, aangezien Asus bij mij tot 2x toe allerlei onverklaarbare storingen gaf en 1 bordje het ook volledig begaf (zonder enige overclockfratsen o.i.d.). Qua videokaart kan ik nog toevoegen dat de nVidia equivalent van de ATI Radeon 9800 Pro de Geforce FX5900 XT is, welke ook iets voordeliger is, nl. ca. 180 euro. Maar wat is het budget voor die grafische kaart eigenlijk?
Link naar reactie
[quote:0bf953fa64="Obi-wan-kenobi"][quote:0bf953fa64="misterduijn"] idd vraag niet helemaal goed gestelt. ik bedoel winkels. [/quote:0bf953fa64] Maar wat is het budget voor die grafische kaart eigenlijk?[/quote:0bf953fa64] lezen blijft moeilijk voor sommige mensen, hij zegt een paar post terug toch dat hij 200 euro er voor over heeft :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...