Ga naar inhoud

Spel moet minder CPU in beslag nemen.


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar spellen die mijn PC makkelijk aankan. Toch gebruiken die spellen standaard 100% CPU. Nu heb ik een nogal luidruchtige ventilator op de processor en daarom heb ik SpeedFan [url]www.almico.com[/url] geïnstalleerd. (Als de CPU minder gebruikt wordt en dus koel wordt gaat de fan minder hard draaien.) Maar bij dat voor mijn CPU simpele spel gebruikt hij 100%, wordt heet en dus gaat de ventilator ook naar ±100% om te koelen. En dat is een rotherrie... Is er een manier om dat spel wat minder CPU te laten gebruiken? Of een andere oplossing?
Link naar reactie
[quote:aab2c8410a]meer info. geheugen cpu videokaart etc etc[/quote:aab2c8410a]Intel 850 Chipset 768 MB RDRAM Pentium 4 1.9 Ghz, Nvidia Geforce3 Ti200. [quote:aab2c8410a]watvoor spellen..... java games geven altijd 100% cpu usage[/quote:aab2c8410a]Geen Java, waar het om gaat zijn vooral oudere spellen met nauwelijks 3D erin o.a. Master Of Orion 2/3, Heart of Darkness, Diablo II. En zelfs sommige programma's: Adobe Reader bijvoorbeeld, als je de pagina verschuift met het handje. Bedankt alvast.
Link naar reactie
volgens mij probeert een computer altijd zo veel mogelijk fps te berekenen dus als je processor sneller is dan zal hij meer fps berekenen, misschien dat als je vsync inschakelt en dan zorgt dat hij maar 60 fps hoeft te berekenen dat hij dan niet meer voor 100% gebruikt word. ('t is maar een gok :wink: )
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...