Ga naar inhoud

Vreemde CPU temp stijgingen.


Aanbevolen berichten

Bij een burn in test van Sisoft Sandra werd zo nu en dan mijn CPU temp opeens een 12 garden Celcius hoger, bij een of twee volgende sessie zakte hij dan weer naar de normale stand om een paar sessies later weer omhoog te gaan echter niet regelmatig soms na twee sessies maar ook wel na zes of zeven ergo er zit geen regelmaat in. Heb geen idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, wie heeft er wel een idee over?
Link naar reactie
Het zijn setjes tests die telkens opnieuw worden uitgevoerd, en ik mag aannemen dat die setjes telkens hetzelfde zijn,de uitkomst moet dus telkens hetzelfde zijn met eventueel een geleidelijke stijging als je de test laat doorlopen,een stijging en daling van 12 graden is dus erg vreemd omdat dit niet gebeurt tijdens een setje tests maar na een aantal setjes opeens die stijging en/of daling die dus niet regelmatig optreed.
Link naar reactie
Ik gok dat de sensorchip of de sensoren zelf niet helemaal jofel functioneren. Ik heb zelf een Chaintech Apogee mobo waarbij een software overclocking utility meegeleverd wordt die ook de temp weergeeft. Op de een of andere manier is die temperatuur altijd belachelijk hoog. Als ik Everest Home (het oude AIDA32) of Motherboard Monitor de temperatuur laat meten dan is die temp ineens een stuk lager. Maar tijdens het meten spingt die waarde zo nu en dan ineens naar die hogere waardes en na een paar seconden ook weer terug. Niet zozeer iets om je druk over te maken lijkt me. Het is wel zo dat je een vrijwel onmiddelijke temperatuurstijging van een graad of 5-7 moet kunnen zien wanneer een CPU van onbelast naar belaste toestand gaat. Andersom - als de CPU weer terug gaat naar onbelaste toestand - moet de temperatuur ook weer vrijwel meteen met zoveel graden dalen. Eenmaal in belaste of onbelaste toestand moet de temperatuur echter zo goed als gelijk blijven.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...