Ga naar inhoud

Binnen een maand een nieuwe computer..Hulp gevraagd


Aanbevolen berichten

In januari/februari was ik van plan om in mei een nieuwe computer te kopen en heb jullie toen om hulp gevraagt op dit forum, er kwam veel reacties alleen ik heb nooit kunnen reageren omdat mijn huidige computer het had begeven en bijna 2 weken bij mycom had gestaan. Toen ik terug kwam zag ik dat het off-topic was gegaan en daarom was gesloten. Ik heb toen besloten te wachten met kopen totdat de nieuwe grafische kaarten uit waren gekomen en dat is nu gebeurd. Ik wil graag binnen een maand een nieuwe computer kopen. Ik ga hem gebruiken voor spellen, om films op te kijken en te internetten en heb 3500 tot max 3750 euro te besteden, dus ik denk dat je daar wel een aardig systeem van kan maken. Ik zoek een computer waar ik echt weer een tijd mee vooruit kan hopelijk zo'n 2 tot 3 jaar. Ik zat zelf te denken aan een : -AMD64FX (53?) - 1gb geheugen, - 120GB harde schijf - ATI x800XTPE - Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Platinum Pro - een netwerk kaart -het nieuwe Logitec toetsenbord -een 19" of groter TFT scherm. Ik ben bereid te wachten tot de XT leverbaar is aangezien dit toch de snelste GPU van dit moment is. Ik wil echt een top systeem en hoop dat het voor dit geld mogelijk is. Als het ook nog kan zou ik graag een watergekoeldsysteem willen hebben zodat ik hem kan overclocken, als het niet lukt is het niet erg. Ik heb echter geen idee waar het goedkoop is. Ik zou jullie hierbij dan ook willen vragen wat ik voor max 3750 euro(alst kan goedkoper natuurlijk) kan "krijgen" en of jullie betere ideeen hebben voor wat ik al een beetje had uitgekozen. Ik hoop dat jullie dat willen doen voor me. Alvast bedankt, Marc
Link naar reactie
  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
MSI K8N Neo2-Platinum Corsair TWINX1024R-3200C2PT PC3200, 400 MHz, Kit of 2, 1024 MB { ECC Registered } AMD Athlon 64 FX-53 Seagate Barracuda 7200.7 120 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 Asus AX800 XT/TVD 256 MB Creative Sound Blaster Audigy II ZS Platinum Pro Retail Logitech Z-5300 Antec PLUSVIEW1000AMG -, Grijs Metallic Antec TruePower 550 watt Logitech Internet Navigator SE Logitech MX 310 Optical Mouse Retail BenQ FP937s 19 inch, Zilver Totaal : € 3367,99 dit is dus zonder waterkoeling, maar daar is nog 383 Euro ruimte voor ... dit systeem is samengesteld bij www.sallandautomatisering.nl ik weet alleen niet zeker of je met socket 939 nog ECC Geheugen nodig had... en ik heb maar de MX310 genomen , omdat de MX510 niet goed leverbaar is op het moment... ik heb er Logitech Z-5300 Speakers bijgedaan , dit zijn super speakers , alleen ik weet niet zeker of je speakers moet of niet..
Link naar reactie
nergens voor nodig?? waarom....? Als hij het budget heeft voor al die dingen waarom zou je hem dan tegenhouden? Als ik zo'n budget zou hebben zou ik ook het beste van het beste willen 8) !! het is hetzelfde als hij het geld had voor een bmw m3 gtr en je zegt dat hij in een fiat panda moet gaan rijden omdat die ook nog 3 jaar rijd 8) :lol: go for it :P
Link naar reactie
Omdat je beter het geld kan sparen omdat op het eind van het jaar door Pentium een nieuwer systeem op de markt wordt gebracht en het zonde van het geld zou zijn. En daarbij kan je beter een goedkopere PC pakken die je dan voor 1,5 jaar mee laat draaien (omdat je met je 'super PC' nog lang niet alles nodig hebt voor de nieuwe spellen) en dan weer een nieuwe koopt die dan weer sneller is (en ook sneller als die pc van 3500 euro) en je bespaart dan 500euro!
Link naar reactie
Je kunt ervanuit gaan dat een nieuwe, complete pc maximaal drie jaar lang mee gaat. Waar ik voor zou kiezen is een eersteklas monitor, omdat die veel meer dan drie jaar mee kan gaan. Van het geld dat overblijft zou ik ongeveer de helft in m'n zak houden en voor de rest een moderne, complete pc kopen. Die blijft echt niet ver achter bij het systeem van GreyHornet, het verschil merk je niet. Met het geld dat je in je zak hebt gehouden koop je dan over anderhalf jaar weer een nieuwe, moderne, complete pc (minus de monitor), die heel fijn gehakt maakt van GreyHornets super-systeem. :wink: [quote:edaec56405]Omdat je beter het geld kan sparen omdat op het eind van het jaar door Pentium een nieuwer systeem op de markt wordt gebracht en het zonde van het geld zou zijn. [/quote:edaec56405] Nieuwe dingen komen elke paar maanden wel op de markt, wat bedoel je precies?
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties en ik weet dat degene die zeggen dat ik het beter straks nog een keer kan uitgeve om te upgraden gelijk hebben, maar zo zit ik niet in elkaar:D Als ik iets koop wil ik het beste, en misschien is dat wel foute instelling maar ik wil straks spellen als Doom3 op hoogste setting kunnen spelen(behalve ultra dan waar je die 512 mb kaart voor nodig hebt) en op een hoge resolutie. En als ik over ander half jaar me computer ga upgrade met niewe 3d kaart, cpu, moederbord, geluidskaart dan kan ik waarschijnlijk weer niet mee draaie met de hoogste settings voor spellen, dus dan voelt het voor mij 2 keer de helft, ik weet het is misschien fout en dat jullie me nog kunnen overtuigen in de komende maand. Toch alsvast bedankt zeker GreyHornet die de lijst heeft samengesteld, het jammere is dat ik ook nog een DVDspeler,writer moet hebben en dat er vergete ben bij te zetten naast nog een paar standaard dingen. Daarbij de garantie en het inelkaar late zette kwam ik boven me 3750 euro uit.
Link naar reactie
De prestaties van een A64 3400+ zijn minstens 90% van die van een FX53, het prijskaartje is € 300 in plaats van € 800. Als ik een FX53 systeem en een 3400+ naast elkaar zet durf ik te wedden dat je niets van het prestatieverschil merkt. Voor videokaarten geldt waarschijnlijk hetzelfde, voor de laatste paar procent prestaties betaal je een fortuin. 10% extra prestaties zijn in mijn ogen niet waard om het dubbele aan uit te geven, helemaal omdat je er niets van merkt. Je koopt dus niet 2 keer de helft, maar 2 keer 90%. En da's samen 180%. Want ik garandeer je dat over anderhalf jaar een FX53 net zo verouderd is als een 3400+.
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik kiezen voor de volgende configuratie: Pentium 4 560 3,6 ghz socket 775 (dit socket heeft de toekomst) Asus P5AD2 Premium corsair 1024 mb DDR2 pc4200 (Tip: over 1 jaar vervangen door DDR2 800 mhz geheugen) 2x WD raptor 74 gig in raid 0 opstelling Asus AX-600XT (later te vervangen door AX800xt pci express versie) Creative Audigy 2 ZS (platium versie heeft alleen extra aansluitmogelijkheden die u in de praktijk niet zult gebruiken) Beeldscherm zou ik Iiyama CRT kopen en wachten totdat er 19 inch (of groter) 12ms schermen komen. Kast en DVD brander naar eigen smaak uitkiezen.
Link naar reactie
Voor spellen is de A64 een betere keus, produceert bovendien minder warmte en heeft Cool 'n Quiet. Daar komt bij dat DDR2 op dit moment een stuk duurder is dan DDR, zonder dat de prestaties beter zijn. Sneller geheugen nemen heeft alleen zin als je de FSB ook verhoogt en een dergelijk hoge FSB werkt niet met de huidige moederborden. Verder vind ik het steeds moeilijker worden om een Creative geluidskaart aan te bevelen. De Creative drivers geven behoorlijk vaak problemen, is mijn ervaring.
Link naar reactie
Voor spelletjes vind ik het allemaal maar puur overkill, die paar frames extra merk je echt niet in de praktijk. ik zou persoonlijk een ati radeon 9800 nemen in plaatjs van die dure geforce. en raid0 is pure geldverspilling, en een dubbelle kans dat je hdd crashed. en voor dat bedrag weet ik het wel beter te besteden :lol:
Link naar reactie
[quote:da3a6b1555="leonardo15"]En als ik over ander half jaar me computer ga upgrade met niewe 3d kaart, cpu, moederbord, geluidskaart dan kan ik waarschijnlijk weer niet mee draaie met de hoogste settings voor spellen, dus dan voelt het voor mij 2 keer de helft.[/quote:da3a6b1555] euh de subtopkaart over 1,5 jaar maakt gehakt van de beste kaart op dit moment. een 9800 maakt toch ook gehakt van de Geforce4 en radeon 9000/9200 ?
Link naar reactie
[quote:c620d7cb60="taco78"]Voor spelletjes vind ik het allemaal maar puur overkill, die paar frames extra merk je echt niet in de praktijk. ik zou persoonlijk een ati radeon 9800 nemen in plaatjs van die dure geforce. en voor dat bedrag weet ik het wel beter te besteden :lol:[/quote:c620d7cb60] halleluja??? paar frames extra?? geloof me dat merk je wel! Speel maar eens farcry met een 6800 ultra en dan speel je maar eens met een 9800 pro.. waarom minder kopen dan je budget toelaat??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...