Ga naar inhoud

SDRAM PC133 kan niet draaien als PC100 op Optiplex G1?


Aanbevolen berichten

Ik heb net 128 MB SDRAM PC133 Dane-Elec geheugen gekocht voor mijn download PCtje, een Dell Optiplex G1.... Als ik dat geheugen bij de 32 MB stop (in slot 2) en hem dan aanzet gaat het beeldscherm niet aan. Stop ik alleen de 128MB in slot 1 dan gaat beeldscherm ook niet aan. Stop ik (zoals de handleiding zegt) in slot 1 de 128 Mb en slot 2 de 32 MB dan gaat het beeldscherm wel aan maar blijft de laadbalk hangen halverwegen (bij dell POST/opstart scherm) Er staat dat hij gemaakt is voor PC100 maar bij andere PCs die dat hebben kan er ook gewoon een PC133 in die dan op PC100 draait, wat heb ik fout gedaan? Of is het gewoon dell kopigheid?
Link naar reactie
Kan je MoBo 128MB modules aan? En al gekeken of het enkelzijdig of dubbelzijdig moet/mag zijn? Anders denk ik dat dat inderdaad Dell koppigheid is. Compaqs en Dells zijn vaak ietsje kritischer tav geheugen. Het is vaak een kwestie van proberen welk merk/type wel en welk merk/type niet werkt. Het geheugen dat je bij Dell koopt is overigens gewoon merk geheugen (merk weet ik zo niet), maar getest op Dell specificaties.
Link naar reactie
Die geeft aan welk geheugen van Kingston erin kan, ik heb het geheugen al... Wat ik nu heb koste 28,- die van kingston net geen 100,-! heeft misschien hoge CAS , geloof 3 ms ofzo maar dan hou ik het toch liever bij die 32 MB en dan die 128 in mun andere PC. Ik zal eens kijken of ik de 128 MB module uit mijn andere PC wel werkt.
Link naar reactie
In die bios kun je niks... :( Het is een huismoeder-bios de meest uitgebreide optie is die om de opstart volgorde aan te passen. Met jumpers kun je hem alleen op 66mhz zetten, in de manual staat wel dat de FSB gesyncroniseerd is met de geheugen snelheid, 100 mhz dus. Maar maakt allemaal niet uit, ik kon dta extra geheugen goed gebruiken in mijn andere PC dus ga hem toch niet er uit hale :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...