Ga naar inhoud

Vraagje ivm VIA KT600 chipset


Aanbevolen berichten

eerlijk gezegt heb ik nooit gehoord of gelezen dat er problemen mee zijn, wat ik wel weet is dat hij ten opzichte van een nforce2 chipset ietsje langzamer is(1% verschil). Als je wilt overklokken is de nforce2 beter aangezien deze een pci/agp-lock heeft en daardoor altijd de snelheden van de pci en agp sloten gelijk blijft en de kaarten dus nooit vorden overgklokt wat wel het geval is bij de via chipsets
Link naar reactie
[quote:233339b0d4="pcguy"] alleen voor oc'en is een nforce2 aan te raden tenzij je op de standaard fsb instellingen blijft: 100/133/166/200. [/quote:233339b0d4] Nee hoor, dat simpele plankie van ASUS heeft bijvoorbeeld al 'SFS (Traploze Frequentie Selectie) van 100MHz tot 250MHz op 1MHz interval'. http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V600-X&langs=10
Link naar reactie
VIA heeft vroeger hard gewerkt om een slechte reputatie te krijgen voor de kwaliteit van hun chipsets. Sommige dingen waren niet hun schuld, maar heel veel andere wel. Dan praten we vooral over stabiliteit en compatibiliteit, niet over de prestaties. Tegenwoordig zijn de problemen volgens mij wel opgelost. Voordeel van nVidia is dat ze een goede reputatie hebben opgebouwd voor compatibiliteit en stabiliteit. Groter voordeel is dat ze meer aandacht aan de kwaliteit van I/O besteden dan VIA. Voorbeelden zijn Soundstorm, nVidia netwerkverbindingen en hun RAID.
Link naar reactie
[quote:ae7f406681="pcguy"] Heb jij er weleens van gehoord dat je dan de pci en agp meetrekt? Daarom is hij voor oc'en niet aan te raden :evil: [/quote:ae7f406681] Ja klopt, maar er zit ook best wat rek in PCI en AGP apparaten, dus beetje OC'en kan prima: Je hoeft je dus niet strikt te houden aan de 'standaard FSB instellingen' zoals je die noemt. En als je een keertje verkeerd zit, zet dat Asus plankie automatisch de standaard instellingen terug. Maar ben het met je eens dat je voor het echte OC-werk wel een nForce plankie neemt met AGP/PCI lock.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...