Ga naar inhoud

Jumpers op Harde Schijf


Aanbevolen berichten

Op een harde schijf zitten jumpers. Ik heb 2 harde schijven, allebei met jumpers, maar wanneer deze zijn aangesloten, worden ze beiden niet gevonden. Ik heb het idee dat dit aan 2 dingen kan liggen: - De jumpers zitten verkeerd, kan iemand mij uitleggen hoe ik die zou moeten doen zodat het wel werkt? (lijkt mij het meest voor de hand liggend.) - De IDE Kabel zit niet in de goede ingang, er zijn 2 ingangen, een voor de CD-DVD spelers, en 1 voor Harde schijven met een IDE aansluiting. Maakt het uit welke draad je in welke ingang doet?
Link naar reactie
[quote:f8b975916b]- De jumpers zitten verkeerd, kan iemand mij uitleggen hoe ik die zou moeten doen zodat het wel werkt? (lijkt mij het meest voor de hand liggend.)[/quote:f8b975916b] Als je ze beide op een Ide kabel doet, moet er een Master, en een slave staan. [quote:f8b975916b]- De IDE Kabel zit niet in de goede ingang, er zijn 2 ingangen, een voor de CD-DVD spelers, en 1 voor Harde schijven met een IDE aansluiting. Maakt het uit welke draad je in welke ingang doet?[/quote:f8b975916b] Maakt niks uit. Meestal staan de Harde schijven op de primary Ide aansluiting.
Link naar reactie
Quote: - De jumpers zitten verkeerd, kan iemand mij uitleggen hoe ik die zou moeten doen zodat het wel werkt? (lijkt mij het meest voor de hand liggend.) Als je ze beide op een Ide kabel doet, moet er een Master, en een slave staan. Ik snap niet echt wat je daar mee bedoelt...kan ik die jumpers net zo goed eraf halen dan?
Link naar reactie
Je hebt een harde schijf die je als master instelt en een harde schijf die je als slave instelt. Zo kunnen er 2 harde schijven op 1 kabel. Op de harde schijf staat (bijna altijd) een tekening hoe je de jumper moet neerzetten voor master/slave. Dit staat ook wel eens op de onderkant en zoek dan naar letters als ma en sl. Dit moet je goed ingesteld hebben, anders werkt het niet. EN over het algemeen past een ide kabel er maar op 1 manier in, vanwege een inkeping. ALs je een oudere kabel hebt, de gekleurde (rode) streep moet rechts (aan de kant van de voeding)
Link naar reactie
Nope. zoals je het zelf al tekent: Moet de schijf MASTER zijn zet je het jumpertje boven de : M A en wil je de andere schijf SLAVE maken plaats je een jumpertje boven de : S L Let wel op dat je de MASTER schijf als eerste aan je IDE-kabel hangt daarna de SLAVE en dan je kabel op je moederbord prikken
Link naar reactie
Dat is je eigen keuze. In principe maakt het niet uit welke schijf jij MASTER maakt. Persoonlijk zou ik de snelste schijf als MASTER gebruiken aangezien je toch altijd de beste performance wilt hebben op de schijf waar je WIndoos of ander besturingssysteem op instaleert. (\edit) Vraag me alleen af of je de S-ata als SLAVE zou moeten gebruiken. Lijkt me dat dat niet de snelheid van die schijf positief beinvloed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...