Ga naar inhoud

Pc word erg traag na een tijdje


Aanbevolen berichten

Ongeveer dezelfde dus niet helemaal hetzelfde? Wat is het verschil? Waarschijnlijk heeft hij 512mb werkgeheugen jij hebt 256mb en 256mb loopt snel vol onder xp. Anders moet je in de faq van beveiliging en privacy ook eens kijken hoe je een hijackthislog maakt, post die dan eentje.
Link naar reactie
Ik heb dit ook soms, bij mij is het dan het programma SVCGhost wat 99% van de CPU inbeslag neemt. Dit kan ej zien bij taakbeheer(Ctrl+Alt+Delete). Ik weet niet wat SVCGhost is en of het op iedere computer zit maar dit zorgt ervoor dat het bij mij soms allemaal heel langzaam gaat lopen, ik start hem dan gewoon opnieuwe op en dan is er niets meer aan de hand.
Link naar reactie
[quote:4bb5d0d76c="leonardo15"]Ik heb dit ook soms, bij mij is het dan het programma SVCGhost wat 99% van de CPU inbeslag neemt. Dit kan ej zien bij taakbeheer(Ctrl+Alt+Delete). Ik weet niet wat SVCGhost is en of het op iedere computer zit maar dit zorgt ervoor dat het bij mij soms allemaal heel langzaam gaat lopen, ik start hem dan gewoon opnieuwe op en dan is er niets meer aan de hand.[/quote:4bb5d0d76c] Lijkt me voor jou geen overbodige luxe om een online virusscan te doen: http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp En misschien is het een idee om eens een hijackthislog te plaatsen. (@beveiliging en privacy)
Link naar reactie
het is inderdaad SVCHost. Maar ik heb NortonAntivirus2004 en doe elke week een virusscan en die geeft nooit iets aan. Weten jullei zeker dat het een virus is? Dit zit er al zolang ik dacht dat het gewoon iets van de computer was want het is een netwerkservice en een system file en kan ze dus ook neit afsluiten want dan word het net zoals bij andere systembestanden gedwongen om aftesluiten
Link naar reactie
Dit kwam ik tegen op de site van Microsoft: Een beschrijving van Svchost.exe in Windows XP Van toepassing op Zie 250320 voor een Microsoft Windows 2000-versie van dit artikel. Samenvatting In dit artikel worden Svchost.exe en de functies van dit bestand beschreven. Svchost.exe is een naam voor algemene hostprocessen voor services die worden uitgevoerd vanuit DLL's (Dynamic Link Libraries). Meer informatie Het bestand Svchost.exe bevindt zich in de map %SystemRoot%\System32. Tijdens het opstarten controleert Svchost.exe de sectie met services van het register. Op basis daarvan wordt een lijst samengesteld met services die moeten worden geladen. Er kunnen meerdere sessies van Svchost.exe tegelijkertijd worden uitgevoerd. Elke Svchost.exe-sessie kan een verzameling services bevatten, waarvan afzonderlijke services kunnen worden uitgevoerd, afhankelijk van hoe en waar Svchost.exe wordt gestart. Daardoor kunnen beheer en foutopsporing beter en gemakkelijker worden uitgevoerd. Svchost.exe-groepen zijn opgenomen in de volgende registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Svchost Elke waarde onder deze sleutel geeft een afzonderlijke Svchost-groep aan. Deze wordt weergegeven als een afzonderlijk item wanneer u actieve processen weergeeft. Elke waarde is een REG_MULTI_SZ-waarde waarin de services zijn opgenomen die onder die Svchost-groep worden uitgevoerd. Elke Svchost-groep kan een of meer servicenamen bevatten. Deze worden opgehaald uit de volgende registersleutel, waarvan de sleutel Parameters een ServiceDLL-waarde bevat: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Service U kunt als volgt de lijst met services weergeven die in Svchost worden uitgevoerd: Klik op Start op de taakbalk van Windows en klik op Uitvoeren. Typ CMD in het vak Openen en druk op ENTER. Typ Tasklist /SVC en druk op ENTER. Met Tasklist wordt een lijst met actieve processen weergegeven. De schakeloptie /SVC geeft de lijst met actieve services in elk proces weer. Als u meer wilt weten over een proces, typt u de volgende opdracht en drukt u op ENTER: Tasklist /FI "PID eq processID" (inclusief de aanhalingstekens) Het onderstaande voorbeeld van Tasklist-uitvoer heeft betrekking op twee gelijktijdig uitgevoerde sessies van Svchost.exe.
Link naar reactie
Het is geen virus hier staat wel duidelijk wat het is: SVCHOST.EXE Het bestand SVCHOST.EXE is een vast onderdeel van het Windows-besturingssysteem en zorgt onder andere voor een koppeling tussen dll-bestanden en het Windows-register. Het programma start verder een aantal services op die nodig zijn om Windows XP goed te laten functioneren. Voor de meeste services die worden opgestart, wordt SVCHOST zelf ook gestart. Om die reden komt het programma meerdere keren voor in het scherm van Taakbeheer. Overigens kan de toepassing niet afgesloten worden. Als u precies wilt weten welke programma’s en services er door SVCHOST zijn geladen, dan kunt u met het volgende commando op de dos-prompt verdere gegevens vinden:
Link naar reactie
Kijk eens goed naar de verschillende filenames: [color=red:937476a496]SVCGhost[/color:937476a496] die bij jou de cpu snelheid kaapt en de legale: [color=red:937476a496]SVCHOST.EXE[/color:937476a496] De verkeerde svcghost heeft een g meer. Doe daarom eens een online scan want het kan idd een virus zijn. Post eventueel zoals ik reeds meldde ook eens een hjt log in beveiliging en privacy zodat het gecontroleerd kan worden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...