Ga naar inhoud

Coolermaster Aerogate II vraagjes


Aanbevolen berichten

Beste medeforummers, Ik ben van plan om een [url=http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=ALD-V02-UK&other_title=+ALD-V02-UK+Aerogate%20II] Aerogate II[/url] te gaan kopen maar ik heb nog even een paar vraagjes er over: 1. Ik heb een paar casefans in me kast zitten die ik graag zou willen aansluiten op dat ding alleen hebben die een molex aansluiting en niet een 3 pins. Ik had op een plaatje gezien dat je een 3 pins aansluiting moet hebben om de fans op de Aerogate II aan te sluiten. Zitten er verloopstukjes bij de Aerogate zodat ik die fans ook kan aansluiten? 2. Als er geen verloopstukjes bij zitten kan ik dan de 2 kabeltjes van die fannetjes gewoon los halen en aansluiten op de Aerogate? (de casefans die ik heb hebben namelijk maar 2 draadjes) En als ik die dan gewoon kan aansluiten kan ik dan de snelheid van die fannetjes aanpassen met de Aerogate? 3. Het is tog mogelijk om 4 verschillende fannetjes apart de snelheid van te regelen met de Aerogate? Hoop dat jullie op deze vragen antwoord hebben!
Link naar reactie
[quote:7afd1bad81="R-bin"]Beste medeforummers, Ik ben van plan om een [url=http://www.coolermaster.com/index.php?LT=english&Language_s=2&url_place=product&p_serial=ALD-V02-UK&other_title=+ALD-V02-UK+Aerogate%20II] Aerogate II[/url] te gaan kopen maar ik heb nog even een paar vraagjes er over: 1. Ik heb een paar casefans in me kast zitten die ik graag zou willen aansluiten op dat ding alleen hebben die een molex aansluiting en niet een 3 pins. Ik had op een plaatje gezien dat je een 3 pins aansluiting moet hebben om de fans op de Aerogate II aan te sluiten. Zitten er verloopstukjes bij de Aerogate zodat ik die fans ook kan aansluiten?[/quote:7afd1bad81]Nee, er zitten geen verloopstukjes bij [quote:7afd1bad81]2. Als er geen verloopstukjes bij zitten kan ik dan de 2 kabeltjes van die fannetjes gewoon los halen en aansluiten op de Aerogate? (de casefans die ik heb hebben namelijk maar 2 draadjes) En als ik die dan gewoon kan aansluiten kan ik dan de snelheid van die fannetjes aanpassen met de Aerogate?[/quote:7afd1bad81]Ja, ik denk het wel, want het enige wat die Aerogate doet is gewoon de stroom verlagen/verhogen, dus je hebt gewon een gele en een zwarte uit je molex nodig. Je kan dan niet je RPM uitlezen. [quote:7afd1bad81]3. Het is tog mogelijk om 4 verschillende fannetjes apart de snelheid van te regelen met de Aerogate? [/quote:7afd1bad81]Ja, alleen er zit ook een of ander prutgfannetje ingebouwd, en je krijgt maar 3 verlengsnoeren. Hoop dat jullie op deze vragen antwoord hebben!
Link naar reactie
Zelf heb ik geen aorogate, dus vraag 1 en 3 kan ik niet beantwoorden... over vraag 2: [quote:44f3570d13]2. Als er geen verloopstukjes bij zitten kan ik dan de 2 kabeltjes van die fannetjes gewoon los halen en aansluiten op de Aerogate? (de casefans die ik heb hebben namelijk maar 2 draadjes) En als ik die dan gewoon kan aansluiten kan ik dan de snelheid van die fannetjes aanpassen met de Aerogate?[/quote:44f3570d13] een 3pin connector van een fan is anders dan een molex connector. Als je een floppy connector sloopt en de pennen daarvan aan de molex stekker soldeert, en die weer in een female plug stopt, dan kan het wel. Dan verwissel je dus gewoon de molex plug in een fan plug. Omdat je maar 2 kabels hebt per fan (12V en GND) zul je niet zien met hoeveel rpm de fans zullen draaien. HEt voltage moet wel te regelen zijn...
Link naar reactie
Okee dan bedankt iig voor de antwoorden. Het ging me voornamelijk om vraag 2, ik heb namelijk 2 fannetjes er in zitten met een 3 pins aansluiting dus die kan ik zoiezo wel aansluiten. Alleen heb ik dus 2 casefans met een molex plug er aan en die fannetjes die hebben 2 draadjes. Deze zijn overigens blauw en rood, ik neem aan dat rood dan gewoon rood is en die blauwe dan eigenlijk zwart is.
Link naar reactie
[quote:7d139d6ae5="R-bin"]Okee dan bedankt iig voor de antwoorden. Het ging me voornamelijk om vraag 2, ik heb namelijk 2 fannetjes er in zitten met een 3 pins aansluiting dus die kan ik zoiezo wel aansluiten. Alleen heb ik dus 2 casefans met een molex plug er aan en die fannetjes die hebben 2 draadjes. Deze zijn overigens blauw en rood, ik neem aan dat rood dan gewoon rood is en die blauwe dan eigenlijk zwart is.[/quote:7d139d6ae5] die 3pin fans kun je idd sowiso aansluiten normaal is een molex fan geel/rood =12V en zwart=GND, dus ik denk ook dat die blauwe GND is. JE kunt het natuurlijk voor de zekerheid altijd nog met een multimeter nameten...
Link naar reactie
Ik heb zelf ook de AeroGate 2. Punt 1: Als je fans hebt aangesloten die niet gemonitored kunnen worden werkt het apperaatje niet al te best. Vooral de CPU aansluiting is daar gevoelig voor. Hij gaat onwijs te keer bij het opstarten. Dus moet je op de ronde knop drukken om te bevestiggen dat je het weet. Ik heb het opgelost door het kleine ingebouwde HDD fannnetje op het cpu kanaal aan te sluiten Punt 2: Het is inderdaad mogelijk om iedere fan appart te besturen. Punt 3: Volgens mij zijn bij www.Alternate.nl die verloopstukjes te bestellen. Punt 4: Ik raad je aan de aerogate 1 te kopen of een andere analoge fan control te kopen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...