Ga naar inhoud

Computer valt uit als ik veel programma's / games run


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn PC , hij doet erg raar. Hij valt gewoon uit als ik veel programma' s heb het lopen , of een spel speel ( zoals Need For Speed Underground ) Hij valt dan gewoon uit , zwart scherm en daarna start hij zich weer gewoon op... Ik heb al een nieuwe voeding gekocht , deze zou mijn hele pc makkelijk kunnen trekken ( wordt gezegd ) , maar hij valt nog steeds uit./.. Wat kan hier de oorzaak van zijn ? En nee , hij staat niet op een warme plek , ik heb er een thermometer in gehangen , altijd rond de 25 graden Freek
Link naar reactie
Voeding kan het dan niet echt zijn. Ik zou [url=http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1]Everest home edition[/url] downloaden en kijken wat je temps zijn en je voltages. Die thermometer hangt zeker ergens los in de kast?? Want onderin is het natuurlijk koel (ik neem aan dat er onderin lucht via de ventilatiegaten naar binnen gaat) en bovenin heet (warme lucht stijgt op). En heb je casefans in je kast hangen?? Of staat de pc helemaal tegen de muur, zodat de lucht uit de voeding niet wegkan?? Wat voor voeding heb je eigenlijk gekocht?? En wat zijn de overige specs van je pc??
Link naar reactie
Ik heb dat in het System veranderd bedankt, ik zal straks een game starten enkijkenof hetietgebeurt ,moet zo weg Specs van mn PC: Pentium 4 2.6 GHZ HYPER-TRADING 512 DDR MB Geuheugen Chaintech Apogee Motherboard. Dek dat datwel de belanngrijkste specs zijn .. Thermometertje hangt ergens in het midden van de kast. Heb 1 Case Fan , en wat voor voedig weet ik iet meer precies maar ikdacht dit: Samsung ? 350 Watt Met een hele grote koel ventilator Freek
Link naar reactie
Klinkt als een hitte probleem/memory probleem. Als ie altijd egwoon goed gewerkt heeft, en de processor koeler draait gewoon goed, dan lijkt me een hitte probleem onwaarschijnlijk. test anders je geheugen eens met memtest86+: http://www.memtest.org/ Kan zijn dat je geheugenmodule stuk is ergens voorbij de 400MB ofzo. dat wordt pas aangesproken wanneer je veel in het geheugen laadt.
Link naar reactie
Misschien moet je eens een BIOS update proberen. Ikzelf had voor iemand een pc gebouwd die hetzelfde probleem had (ASUS A7V8X-X mobo), leek ook aan warmte/voeding te liggen, terwijl het voltage etc van de voeding dik in orde was (ASUS Probe) en er 2 casecoolers, een voedingfan, processorfan en videofan inhingen, en heb het verholpen door de mobo drivers opnieuw te installeren, de chipset, en het bios te updaten naar een hogere versie. Verder moet fastwrite van je videokaart uit en toen deed ie het bij mij super, en nog !!! Suc6 ermee. :P
Link naar reactie
[quote:b2a167ffbd="computer_nerdo"]mijn computer starte ook opnieuw op bij nfsu nadat mijn cpu een keertje behoorlijk warm was geworden (93 graden ofzo) ook bij sisoft sandra was er een test waarbij de pc steeds opnieuw opstarte (cpu test) ik heb dit toen opgelost met een nieuwe processor[/quote:b2a167ffbd] :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o 93 graden?????? lijkt me dat je sensor brak is :P
Link naar reactie
[quote:74830e66ff="THE_GAME_MEN!"]Howly Mozes kriebels , ik ben pas 13 jaar , weet niet 123 of dat me lukt [/quote:74830e66ff] Ik ben ook pas 15 en toen ik dat deed was ik 14. En pcguy, die BIOS update deed ik gewoon omdat ik ongeveer alle oplossingen al had geprobeerd, en op de forums van ViaArena.com had gelezen dat iemand anders met hetzelfde mobo (ASUS A7V8X-X) en cpu daarmee met suc6 z'n problemen had opgelost, samen met de drivers die ik noemde. En bij mij was het probleem daarnaa ook opgelost, dus geef maar eens 1 reden waarom ik het niet had moeten doen!! :wink: Grt, Lennard
Link naar reactie
als er geen andere oplossing is is het de manier om het zo op te lossen, maar echt alleen als je anders het mobo weg kan sodemieteren, anders inleveren voor garantie ofzo. als hij uitvalt onder het flashen dan heb je namelijk een probleem snap je wat ik bedoel? owja dat je 13 bent zegt niks, ik deed het ook voor het eerst op die leeftijd :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...