Ga naar inhoud

het grote casemod topic deel 4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:10efc24c52="sdh"]Wel vet gedaan! :wink: ziet er leuk uit.. :D[/quote:10efc24c52]Thx :D Waar ik me alleen wel aan erger... . Denk je dat je dat wat de meeste ruimte inneemt erin heb zitten, kast is nog heel netjes en open. Moet de voeding er nog in. Die voeding neemt samen met de bekabeling gewoon de meeste ruimte in, de bekabeling is zelfs belachelijk lang (dat moederbord snoer dat je kan zien is "gewoon" een halve meter) :roll: Maarjah.. doe ik de volgende keer wel wat aan... wat bedrading afknippen of zoiets. Of nog beter: [url=http://www.frozencpu.com/cgi-bin/frozencpu/psu-94.html?id=XPJrfkjF]dit[/url] :) [quote:10efc24c52="Alexander Online"]Leuk, alleen ik zie niet veel verlichting, hoortdat?[/quote:10efc24c52]Is inderdaad weinig verlichting, mod spul van de "Grootste IA deel 2" is nog steeds niet aangekomen :( Er komt nog een blauwe glowwire in het kastdeurtje (die gleuf) en een Dual UV CCFL ipv de losse UV CCFL die er nu in zit. Verder heb ik hier nog een dik stuk plexi (8 mm) liggen, samen met wat LED's ga ik daarmee verlichte casefeet maken :) Ik was van plan de 2x Papst 120 mm fans (bovenop de kast) te vervangen voor 2x 120 mm UV Blue van AC Ryan, of ik dat nog ga doen moet ik ff bekijken.
Link naar reactie
[quote:4b368d6e5e="NoepZor"]hijs lijp :P dat je dat zo voor elkaar hebt gekregen voor Drome ;) maja de echte mannen modden hun case OP drome :lol:[/quote:4b368d6e5e] Drome was vrijdag, moest nog naar Venlo (~ 200 Km) met de trein de volgende ochtend. Was tot vrijdag ochtend 02:45 uur nog bezig geweest met PC af te krijgen. Toen moest ik alles er nog op installeren :lol: Modden OP Drome.. nou daarvoor ga ik niet naar Drome. Eh... valt jouw Radeon 9600 onder dat modden NoepZor? :roll: :P *Edit* Ownee je bedoeld die CCFL, fangrill etc... was ik even vergeten. */Edit* [quote:4b368d6e5e="NoepZor"] In real life ziet ie er best wel netjes uit, en vooral voor een eerste casemod is het resultaat leuk :wink:[/quote:4b368d6e5e]Ja jij hebt em dus gezien op Drome.
Link naar reactie
[quote:7f5e400125]Wilde dus dit plaatje op m'n kastdeurtje krijgen. Vorm uitgetekend op boeklon, daarna uitgesneden. De rest waar ik geen verf wilde afgeplakt met schilderstape.[/quote:7f5e400125] Je hebt dus die mal op je kast geplakt en toen de gespoten (en de rest om de mal heen ook nog afgeplakt). Sloot deze mal goed aan goed aan, dus zat er niet iets tussen de boeklon en de kast. Zo te zien is het niet gaan druipen en zijn de lijnen erg straks gebleven. Ga ik nl ook nog bij mij doen... Verder heb ik dit zwarte kast met zilveren front en dan een afbeelding erop volgens mij pas nog gezien op GoT, was dat ook jouw kast of een andere?? Het ziet er in ieder geval wel leuk uit. Zeker voor een eerste mod (ben ik ook nog steeds mee bezig) Dat noppenspul tegen geluidsdemping staat echt niet bij je window! Zou ik gewoon weghalen en dan gewoon rubber tussen de schroefjes en kast doen, zodat je geenlast krijg van vibratie. Kabels gewoon via de randen laten lopen en die ATX kabel zo veel mogelijk bovenin je kast houden. En geen hele weg door de kast laten maken. Misschien nog een ledfan/ccfl/LEDs voorin hangen, zodat de roosterjes nog wat oplichten??
Link naar reactie
[quote:7501653648="Kaz'Duzar"][quote:7501653648]Wilde dus dit plaatje op m'n kastdeurtje krijgen. Vorm uitgetekend op boeklon, daarna uitgesneden. De rest waar ik geen verf wilde afgeplakt met schilderstape.[/quote:7501653648] Je hebt dus die mal op je kast geplakt en toen de gespoten (en de rest om de mal heen ook nog afgeplakt). Sloot deze mal goed aan goed aan, dus zat er niet iets tussen de boeklon en de kast. Zo te zien is het niet gaan druipen en zijn de lijnen erg straks gebleven. Ga ik nl ook nog bij mij doen...[/quote:7501653648]Inderdaad op zo'n manier. De mal paste goed. Het boeklon plakte op sommige punten niet zo super meer (teveel met vingers aangezeten terwijl papier er weg was). Verder waren sommige lijntjes super dun (1 a 2 mm). Op die punten zat er een klein beetje verf tussen boeklon & kast. Dit heb ik opgelost door er met een mesje heel lichtjes de verf weg te schrapen. Wasbenzine helpt ook wel. Op deze manier heb ik ook de lijnen nog ietsje strakker gemaakt. Heeft me ~ 2 uur gekost. Nog een tip.... zorg dat je een watervaste zwarte stift heb. ECHT zwart dan. Daardoor kun je sommige plaatsen bijkleuren en de lijnen iets strakker maken (als er geen verf zit). Je moet felle verlichting hebben en dichtbij zitten wil je verschil kunnen zien tussen waar je verf en stift heb gebruikt :P Mocht er stift op een verkeerde plaatst komen kun je dit ook weer zachtjes wegschrapen. [quote:7501653648="Kaz'Duzar"]Verder heb ik dit zwarte kast met zilveren front en dan een afbeelding erop volgens mij pas nog gezien op GoT, was dat ook jouw kast of een andere?? Het ziet er in ieder geval wel leuk uit. Zeker voor een eerste mod (ben ik ook nog steeds mee bezig)[/quote:7501653648]Eh.. nee ik heb die van mij niet op GoT gepost. [quote:7501653648="Kaz'Duzar"]Dat noppenspul tegen geluidsdemping staat echt niet bij je window! Zou ik gewoon weghalen en dan gewoon rubber tussen de schroefjes en kast doen, zodat je geenlast krijg van vibratie. Kabels gewoon via de randen laten lopen en die ATX kabel zo veel mogelijk bovenin je kast houden. En geen hele weg door de kast laten maken. Misschien nog een ledfan/ccfl/LEDs voorin hangen, zodat de roosterjes nog wat oplichten??[/quote:7501653648]Ach vindt t op zich niet zo slecht ... heeft ook nog wel wat praktisch nut. En loskrijgen gaat ook niet super makkelijk. Aangezien het nogal goed plakt is er *kuch* nogal grote kans dat het de verf meetrekt :lol:. 50% van bekapeling zit boven de PSU en een gedeelte achter de HDD's bays. Kan het helaas niet achter m'n moederbord tray laten lopen, ruimte tussen dat en sidepanel is maar ~ 1 CM :( Maar bijvoorbeeld 10 molex pluggen met snoeren van 30 - 50 CM is gewoon een overkill :-? dus vandaar dat je kabels blijft zien. Maarjah.. moet nog maar ff zien. Heb ik toch zeker 3 weken om daarover te denken (ga vanacht op vakantie ;)).
Link naar reactie
als je zoveel molex stekkers hebt en ze kunnen niet boven je voeding of in een 5.15inch bracket, zou ik er gewoon wat afknippen, krimpkouw eroverheen doen om kortsluiting te voorkomen als de draden elkaar raken en dan heb je er geen last meer van. Als je een echte soldeerheld ben, zou je ze ook in je voeding moeten kunnen lossolderen (heb zelf daar nog nooit naar gekeken ofzo, alleen gehoord/gelezen)
Link naar reactie
[quote:dd7e1047ec="Kaz'Duzar"]als je zoveel molex stekkers hebt en ze kunnen niet boven je voeding of in een 5.15inch bracket, zou ik er gewoon wat afknippen, krimpkouw eroverheen doen om kortsluiting te voorkomen als de draden elkaar raken en dan heb je er geen last meer van. Als je een echte soldeerheld ben, zou je ze ook in je voeding moeten kunnen lossolderen (heb zelf daar nog nooit naar gekeken ofzo, alleen gehoord/gelezen)[/quote:dd7e1047ec]Naja kzit momenteel nog in over de garantie dan heh :P Kheb sinds Drome ook geen tijd gehad om dat te doen.. moet ik dus nog maar ff bekijken :) (yup kheb veel te bekijken)
Link naar reactie
[quote:8aa4e48d02="Johnny321"]'k ben trouwens bezig met het maken van een plexiglazen systeemkast. Fotos coming soon. Plan is om een grote koelvin van auto te gebruiken als langzame ventilator :) Wordt leuk :)[/quote:8aa4e48d02]Hmm ben niet zown fan van volledig plexiglazen kasten. Probeer t d'r iig anders uit te laten zien dan die 'standaard' plexiglazen kasten. Ben benieuwd naar het resultaat ;)
Link naar reactie
[quote:82ee2d1d2e="Johnny321"]'k ben trouwens bezig met het maken van een plexiglazen systeemkast. Fotos coming soon. Plan is om een grote koelvin van auto te gebruiken als langzame ventilator :) Wordt leuk :)[/quote:82ee2d1d2e] helemaal plexi?? Dus ene home made subean/ander merk plexi case, of ook nog versterkt met aluminium en vierkant/andere vorm?? Misschien kun je ook wat UV verf gebruiken. Als alles doorzichtig is, krijg je vaak kabels te zien e.d. wat er dan niet uitziet. En als je de front dan met (UV) verf (of andere kleur :P) spuit, of gedeeltelijk, vallen kabels weer minder op. Hoe groot is die koelvin?? Ik ben beniewd of die ook echt stil is... Wil je je ideeen wat verduidelijken??
Link naar reactie
Ik heb hier nog oude PC staan, en die wil ik voor mezelf gebruiken als muziekplayer. Nu heb ik daarvoor plexiglas besteld, in de volgende maten; 2 x 33.5/40 2 x 40/20 2 x 20/33.5 Deze doe ik met ijzeren hoekjes (2 aan elke zijde van glas) aan elkaar met behulp van M4 boutjes. (gaten boren is behoorlijk wat werk.) Tussen de zijden heb ik circa 5mm ruimte. De koelvin (dacht ong. 25 cm) laat ik langzaam draaien (denk op de 5V lijn). Deze koelvin wil ik in de linkerzijkant zetten. Dat wordt nog een behoorlijk karwei (als iemand nog tips heeft om een circel van 26cm uit plexiglas te snijden/zagen, you're welcome) De IDE kabels wil ik van die ronde kabels laten doen (weet ik hoe die heten). De kabels die uit de voeding komen, die ik over heb, die gaan d'r af. Zo houd ik alleen nog maar de AT kabel, 2 kabels voor cd/hd en eentje voor diskette over. Lekker rustig. De voeding wil ik ook nog van plexiglas maken, moet nog ff de maten opmeten. De ophanging voor de hd/cd/diskette moet ik ook nog ff opmeten, maar dat is niet het moeilijkste. Een van de moeilijkste dingen is de achterkant, aangezien de PCI/ISA kaarten wel vast moeten zitten. Dus dat wordt nog behoorlijk wat puzzel en rekenwerk.
Link naar reactie
Ik wil wel pics zien van die casefeets strax :D @Johnny: echt cool, mar lastig en ik hoop dat t een beetje stevig is! Ik heb gister mn fanguard wat bijgebogen en wat schuim tussenschroef gedaan, nu maakt hij geen lawaai meer :D Strax uv ccfl inbouwe en verlengkabeltje voor fan maken, en dan wachten tot (hopelijk) morgen voor mn LCD :)
Link naar reactie
Ik heb me 2 Unieke Casejunkies Casebadges binne :P Mn zusje heeft nog UV Blue nagelak over die ze niet meer gebruikt, mag ik hebbe, ga ik mooi de LTPkabel voorde LCD mee bewerken :) Fotoh: [img:5877c8b414]http://www.alexanderonline.nl/images/casemodding/casebadges_binnen.JPG[/img:5877c8b414]
Link naar reactie
[quote:728d37a260="Alexander Online"]Ik heb me 2 Unieke Casejunkies Casebadges binne :P Mn zusje heeft nog UV Blue nagelak over die ze niet meer gebruikt, mag ik hebbe, ga ik mooi de LTPkabel voorde LCD mee bewerken :) Fotoh: [img...[/img][/quote:728d37a260] Was dat speciale nagellak, of is alle felle nagellak wel een beetje UV-reactive?? Mijn zusjes hebben vast ook nog wel wat nagellak staan, maar ga ik niet gebruiken, k heb niet eens een uv ccfl :P. Ik denk alleen dat het niet heel mooi zal worden, dus dat het gaat druipen en alleen maar wat klodders te zien zijn. Een UV spuitbus maakt het veel mooier egaal en ik denk niet dat het meteen goed zal hechten. Waarom mesh je hem eigenlijk niet?? Of heb je daar niet genoeg mesh meer voor?? Dit lijkt mij veel mooier... ik kwam deze link trouwens nog tegen: http://www.dnrhardware.nl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=6&mode=thread&order=0&thold=0 Kan je misschien helpen bij het solderen van het LCD en deze kwam ik ook nog tegen: http://www.tweakz.nl/tutorials_8.htm Ik weet niet of die LCD dezelde controller heeft, maar daar moet je zelf maar even naar kijken. Heb ik ff geen zin in :P Heb je al een leuk origineel idee om je casebadge echt op te laten vallen en het vantec cooling kit te winnen??? :P Misschien kun je er nog wat omheen spuiten?? En omdat ze zo donker zijn... vallen ze wel op op een donkere achtergrond?? OF meot je hem dan al bijna met een paar LEDs verlichten??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...